Mini John Cooper Works
Erős modellpalettával sorozta meg nemrég a piacot a Mini. Szinte egyszerre futott be ultramodern kabinjával az új Countryman, a frissített Cooper, valamint az immáron kínai építésű elektromos páros: az Aceman és a Cooper E/SE. Aki nyomkodta a konfigurátorukat, annak feltűnhetett, hogy az utóbbi kettőből már létezett John Cooper Works változat, azonban ez egyfajta felszereltségi szintként jelent meg elsőre. Most azonban befutottak a valódi, teljesértékű JCW változatok, amik immáron John Cooper Works Electric és John Cooper Works Aceman névre hallgatnak.
Továbbra is maradnak elsőkerékhajtásúak, azonban egyke villanymotorjuk már 255 lóerőt teljesít, valamint 350 Nm nyomatékot ad le, ami 40 lóerő teljesítménynövekedést jelent az eddigi SE változathoz képest. További 27 lóerőre tehetünk szert, ha meghúzzuk az M Performance modellekből is ismerős, kormány mögötti Boost váltófület. Gyári adatok szerint a JCW Electric 5,9 másodperc alatt van 100-on, míg a JCW Aceman 6,4 másodperc alatt tudja le ugyanezt. Végsebességüket 200 km/h-ban limitálták. Mindkét modellt 54,2 kWh-s akksival szerelik, amivel előbbinek 371, míg utóbbinak 355 km-es WLTP szerinti hatótávot ígérnek. Nyilván nem a teljesítményüket kiaknázva.
Annyi biztos, hogy a sportosabb lökhárítók, a látványos felniszettek, a kontraszt színként használt piros, és persze a jó öreg British Racing Green árnyalat kiemeli majd őket a palettából. A megállásról nagyobb, chili vörös fékrendszer gondoskodik majd, és a futóművet is úgy hangolták, hogy újra átélhessük a híres-neves, maximális gokart érzést. Egyelőre mindkét új modellt Kínában fogják majd gyártani, de állítólag 2026-tól kezdődően ezeknek a gyártása is átkerülhet Oxfordba, csakúgy, mint a benzines modelleké. Mi több, már azt is megerősítették, hogy a belsőégésű változatból is érkezik JCW, azaz valódi hot hatch változat, még idén ősszel. Jó látni, hogy a Mini még gondoskodik róla, hogy ne maradjunk sportos ferdehátúak nélkül.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!