Lexus IS

V8-as sportmotort kap az új Lexus IS

2020.07.03.

Egy friss szabadalmi bejegyzés nyomán már biztosra vehető, hogy rég várt nagyteljesítményű változattal egészül ki a megújult Lexus IS modellkínálata.

A 2007-ben bemutatott IS F nagyteljesítményű szedán alapította meg a márka közúti sportmodelljeinek családját. A típusváltáskor azonban nem kapott közvetlen utódot, helyette a nagyobb GS F és a kétajtós RC F vitte tovább a stafétát; a márkának azóta sincs középkategóriás sportszedánja.

Ez azonban a legújabb generációs típussal megváltozhat. Először májusban röppentek fel azok a hírek, amelyek szerint a megújuló IS megkaphatja az említett sportmodellek ötliteres, nyolchengeres szívómotorját. A japán autós szaklapok megérzései rendszerint pontosnak bizonyulnak, és ez ezúttal sincs másképp: a Lexus június 25-én bejegyeztette az USA szabadalmi hivatalánál az IS 500 típusjelzést.

Az RC F-ben és az LC 500-ban több mint 470 lóerősre hangolt, hatalmas szívómotor már megfelelő kihívást jelentene a felfüggesztésnek és a vázszerkezetnek. Ha valóban ezt a V8-ast kapja meg az IS 500, az a 2UR-GSE blokk hattyúdalának bizonyulhat: a közel másfél évtizeddel ezelőtt tervezett, Yamaha hengerfejjel, titán szívószelepekkel szerelt ékszer már nem sokáig tarthatja magát az egyre szigorodó emissziós normák kereszttüzében. A nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt motor az RC F fedélzetén 270 km/óra végsebességre és 4,9 másodperces 0-100-as sprintre képes; hasonló menetdinamika a Lexus IS 500-ast is versenyképessé tenné az európai konkurensek ellenében.

Van persze egy másik, nem kevésbé izgalmas lehetőség is. Ahogy a modell kétliteres turbómotorral szerelt változatát már nem IS 200t, hanem IS 300 néven forgalmazza a Lexus, nem elképzelhetetlen, hogy az IS 500 típusjelzés egy kisebb lökettérfogatú, de feltöltött motorra utal. A Lexusnál éppen van is egy ilyen – pontosabban minden emberi számítás szerint hamarosan érkeznie kell egy négyliteres, nyolchengeres, ikerturbós erőforrásnak. Ennek a sportmotornak a célegyenesbe forduló (de a hírek szerint a koronavírus járvány miatt átmenetileg elhalasztott) LC F gran turismóban kellett volna debütálnia, és őszintén szólva csekély a valószínűsége annak, hogy egy kisebb presztízsű modellnek jut a tisztesség, hogy bevezessen egy ilyen stratégiai jelentőségű újdonságot.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
Téli izgalom a jégen: a Lamborghini Esperienza Neve debütált Belső-Mongóliában. A Revuelto, a....
2025.01.11
Az autósok között kettős Mini-sikerrel zárult a Szaúd-Arábiában zajló 47. Dakar-rali hatodik....
2025.01.11
Naná, hogy a Tokiói Autószalonon debütál majd a japán Drift King által fémjelzett Hyundai Ioniq 5 N....
2025.01.11
Az Alpine Forma-1-es istálló tartalékversenyzőjeként folytatja pályafutását Franco Colapinto, aki....
2025.01.11
A Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és....
2025.01.11
A baleset vétlen elszenvedőjének fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, január 8-án, este.   ..
2025.01.11
A teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyag (HVO100) a hagyományos dízelhez....
2025.01.11
A koreai autógyártó a mai napon bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép az NVIDIA....
2025.01.11
Az Egri Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan vezetve egy bejárati kapu....
2025.01.11
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-....