üzemanyagcellás autó
A Honda visszatér az üzemanyagcellás technológiához.
A Honda ismét üzemanyagcellás autót épít. A hidrogénnel működő elektromos autó 2024-ben debütál a CR-V kompakt SUV modell alapjain, és Japánban, valamint Észak-Amerikában kerül piacra. Annak érdekében, hogy a felhasználók otthon tölthessenek, és kevésbé függjenek a ritka töltőállomás-hálózattól, az autónak lesz egy elektromos töltőcsatlakozója és egy ennek megfelelő méretű akkumulátora is.
A Honda a General Motors-szal közösen fejleszti az e-mobil üzemanyagcellás technológiáját. A jövőben haszongépjárművekben és építőipari járművekben, valamint helyhez kötött áramfejlesztőkben is alkalmazzák majd. Az évtized közepén a Honda évente mintegy 2000 üzemanyagcellát tervez értékesíteni harmadik félnek, az 2030-as évek második felére pedig hat számjegyű mennyiséget tervez. A korábbi üzemanyagcellákhoz képest az új változatok várhatóan kétszer hosszabb élettartamot kínálnak majd, harmadannyi költség mellett. Középtávon további jelentős fejlesztések válhatnak lehetővé.
A Honda különböző kisszériás autókkal az ezredfordulón a személyautók üzemanyagcelláinak egyik úttörője volt. A japánok 2007-ben még egy sorozatgyártású autót is piacra dobtak az FCX Clarityvel, amely 2016-ban utódot kapott. Európában azonban csak kis példányszámban voltak kaphatók a szedánok. Az üzemanyagcellás autókból összesen csak alig 2000 darab készült 2021-ig, utódmodellről pedig kezdetben nem esett szó.
Cs.A.-Ő.P.
Cikkünk megírását az InterCars támogatta.