Peugeot 308
A WTCC sorozat jogutódjának számító WTCR sorozatban 2018-ban kizárólag a TCR szabályrendszer szerint épített versenyautók indulhatnak. Ez a lehetőség a Peugeot számára is vonzónak bizonyult, ezért el is készítették a 308 versenyváltozatát, ami természetesen az utcai 308 GTi-n, és az abból kifejlesztett márkakupás versenyautó, a 308 Racing Cup-on alapul.
A 308 TCR drámai megjelenéséhez nem férhet kétség: az óriási diffúzor, a karbonból készült légterelők, szárnyak, szplitterek és vaskos sárvédő-szélesítések megteszik a magukét. Persze elsősorban nem a látványra, hanem a minél nagyobb leszorítóerőre koncentráltak a tervezőmérnökök.
A kerékjáratokban 18 colos versenyfelnikre húzott 270 mm széles slick gumikat húztak, a megnövelt teljesítményű fékrendszer elöl hatdugattyús, 378 mm átmérőjű, hátul kétdugattyús, 270 mm átmérőjű tárcsákból áll. Kell is a lassítási képesség, ugyanis a 308 TCR hajtását egy 350 lóerőre felhúzott 1,6 literes turbómotorral bízták, aminek a nyomatéka sem csekély, 420 Nm. A versenyautók 4-5 másodperc alatt gyorsulnak fel 100 km/órára.
A TCR sorozat kedvező a gyártók számára, mert nem nekik kell csapatot szervezniük és finanszírozniuk, hanem privát csapatok indulnak, amelyek megvásárolják a technikát a gyártóktól, és gondoskodnak magukról. A Peugeot nettó 109 ezer eurót (34 millió forintot) kér az új 308 TCR-ért, ami versenyautó-szinten nem számít magas összegnek. Az első versenyautók elkészültét a WTCR szezon kezdetére, áprilisra ígérik.
A Peugeot 308-asnak a Honda Civic, az Audi RS3 Sedan, a Hyundai i30 N, a VW Golf, a Seat Leon, és a Renault Mégane ellen kell majd bizonyítania a versenypályákon a WTCR-ben.