Genfi Autószalon
A felpaprikázott Civic szériaközeli tanulmányautó formájában a Genfi autószalonon debütál, a gyári hivatalos közleménye szerint a sorozatgyártás 2015-ben kezdődik. A Type-R külseje alaposan különbözik a normál Civicétől, a kiszélesített, szellőzőnyílással ellátott sárvédők, a hatalmas diffúzor a négy kipufogócsővel, és a hátsó lámpával egybeépített hátsó szárny és az alul végigfutó matt fekete fényezés speciális megjelenést kölcsönöz neki.
Már korábban bejelentette a Honda, hogy a Type-R szériaváltozatába egy kétliteres turbómotort építenek, amely „legalább” 277 lóerős teljesítményt ad majd le. Azonban a végső változatban a 300 lóerőt is elérheti majd a motor teljesítménye, ami nagyjából megegyezik azzal, amit Michelisz Norbert WTCC-s Civic versenyautójában az 1,6-os turbómotor tud.
A Type-R-t kizárólag hatfokozatú kézi váltóval lehet majd megvásárolni, a Civic kombihoz hasonlóan ebben is megjelenik az adaptív lengéscsillapítás, de itt is csak a hátsó tengelyen, hogy korrigálják az egyszerű, csatolt lengőkaros futómű hátrányait. Természetesen a kiszélesített nyomtávú futómű jóval keményebb lesz a normál Civicénél, és a fékek teljesítményét is megnövelik.