Dakar 2022

Uralják a mezőnyt a Toyoták a Dakaron

2022.01.07.

A hatodik versenynap után három Hilux osztozik az első öt helyen, Nászer el-Attija stabilan őrzi előnyét. A nap hőse azonban a Henk Lategan/Brett Cummings páros volt, akik első szakaszgyőzelmükkel talán véget vetnek eddigi pechszériájuknak.

Az első öt szakasz után uralja a versenyt a 2019-es Dakar-győztes Toyota. Az idén négy autóval rajthoz álló Toyota Gazoo Racing South Africa mellett a belga Overdrive Toyota pilótái is sikeresen képviselik a márkát: a Nászer el-Attija/Matthieu Baumel páros a verseny rajtja óta magabiztosan őrzi első helyét, a harmadik és negyedik helyen pedig Lucio Alvarez/Armand Monleon kettős, illetve a Jazíd el-Radzsi/Michael Orr páros áll.

Nászer el-Attiját biztonsági játékra kényszerítette előző napi szakaszgyőzelme: mivel elsőként, még a motorosok előtt rajtolt, teljesen szűz homokban kellett haladnia. Ő jelölte ki a helyes irányt a mögötte érkezők számára, akik ennek köszönhetően jobb időket futhattak. A rutinos versenyző nem kockáztatott, inkább néhány másodpercet áldozott az előnyéből, amely azonban így is több mint harmincöt perc.

A pénteki versenynapon el-Attija csapattársára, Henk Lateganra és navigátorára, Brett Cummingsra hárult ugyanez a hálátlan feladat: miután a dél-afrikai páros az első és a negyedik szakaszon egyaránt jelentős időt veszített, az ötödiken a kezdeti problémákon felülkerekedve megtáltosodtak, és közel két perces előnnyel teljesítették a 346 kilométeres gyorsaságit. Remélhetőleg ezzel végleg elvonultak a fejük fölül a viharfelhők, és a rali hátralevő szakaszain képességeikhez méltóan tudnak teljesíteni.

Honfitársaik, Giniel de Villiers és Dennis Murphy közvetlenül Nászer el-Attija előtt értek be a célba; a második szakasztól eltekintve, amikor súlyos büntetést rótt ki rájuk a versenybíróság, stabilan a Top 10-ben teljesítenek, és folyamatosan dolgozzák le hátrányukat. A Toyota Gazoo Racing South Africa negyedik duója, Shameer Variawa and Danie Stassen (mindketten dél-afrikaiak) egy defekt és némi navigációs bizonytalanság ellenére előre léptek az összesített 19. helyre.

Új generációs versenyautójuk, a V6-os turbómotorral, új felfüggesztéssel és nagyobb kerekekkel szerelt, harcias kiállású Toyota Hilux mindenesetre eddig hibátlanul vett minden kihívást, az elkerülhetetlen kerékproblémákon kívül csak olyan kellemetlen apróságok nehezítették a csapatok dolgát, mint Shameer Variawa elromlott ablaktörlője (4. szakasz) vagy Henk Lategan vezetőajtajának eltört zárja, amelyet a verseny közben gyorskötőzővel orvosolt a rutinos pilóta.

A pihenőnap előtti utolsó szakaszon Szaúd-Arábia fővárosa, Rijád körül tesz meg egy rövid, de technikás hurkot a mezőny; ha a Toyota pilótái tartani tudják eddigi tempójukat, a következő, vasárnapi rajtnál a mostaninál is kedvezőbb pozícióból folytathatja a márka a versenyt.

Fotó: Toyota Gazoo Racing

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....