repülés
Az LKK MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a HA-LCA lajstromjelű Tu-154-est 1991-ben teherszállításra alakították át, majd 1993-ban vonták ki a forgalomból. Ezt követően különféle földi képzésekben és gyakorlatokban kapott szerepet, majd félrevontatták. Éveken keresztül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér műszaki előterének szélén állt, az LKK 2014-ben szerezte meg, majd a Lufthansa Technik hangárában újrafestették a 45 évvel ezelőtti Malévos köntösét.
Fotó: Airportal.hu
A külső felújítás a 48 méter hosszú törzs, a szárnyak és a vezérsíkok tisztításával és csiszolásával indult, majd 1400 négyzetméteres felületet kellett lefújni és hengerelni. Csak szürke és fehér festékből több mint 220 litert használtak fel. A repülőgép külső felújítása után visszaszerelik a korábban eltávolított hajtóműveket, a pilótafülkébe és az utastérbe pedig visszakerülnek az eredeti műszerek és ülések. A 154-es volt a Tupoljev első, kimondottan polgári célokra kifejlesztett repülőgépe.
A típus első felszállása 50 évvel ezelőtt, 1968. október 3-án volt, a sorozatgyártás pedig két évvel később kezdődött meg. A magyar légitársaság az első üzemeltetők közé tartozott, előtte csak az Aeroflot és a bolgár Balkan bővítette flottáját Tu-154-esekkel. A Malévnél az idők folyamán összesen 18 darab Tu-154-es repült, a típust 28 év üzemelés után 2001-ben vonták ki végleg a Malév flottájából.