járműgyártás
Kis túlzással még az egyiptomi fáraók idején sem volt olyan széles a szakadék a társadalmi piramis teteje és alapja között, mint ma. A világ egyik legnagyobb autógyártója, a 16 márkát uraló autókonszern a napokban tartotta éves közgyűlését. Itt jóváhagyták a vezérigazgató, Carlos Tavares díjazását, ami éves szinten 36 és fél millió eurót jelent.
A bérszakadék óriási. "Egy olyan társaságnál, ahol a takarékosság volna az egyik fő szempont és ahol a bértárgyalások mindig rendkívül nehezek, ahol küzdeni kell azért, hogy havonta 10 erós béremelést kapjanak a munkavállalók, döbbenetes ilyen szintű fizetést látni" - mondta Benoit Vernier, a Stellantis Központi Szakszervezetének küldöttje Franciaországban.
Ellenben azok, akik támogatják ennek a sztratoszferikus jövedelmenk a legitimitását, emlékeztetnek arra, hogy a Stellantis az elmúlt évet rekord 18 milliárd eurós nyereséggel zárta.
Ehhez hozzájárul az is, hogy alacsonyan tartják a béreket, áthelyezik a termelést alacsonyabb munkaerőköltségekkel rendelkező országokba és minimalizálják a foglalkoztatottak számát az automatizálás révén.
Tehát a munkavállalók nem részesülnek előnyökben ebből a nyereségből. Egy átlagos munkásnak a Stellantisnál 1000, igen, ezer évig kellene dolgoznia, hogy elérje a vezérigazgató jelenlegi fizetési szintjét.
Forrás: lindipendente.online