Toyota Gazoo Racing

Újgenerációs szuperkocsit mutat be a Toyota Le Mans-ban

2018.06.16.

Miközben a Toyota a megszerzése esetén történelmi diadalt jelentő győzelemért küzd a Le Mans 24 órás versenyen, folyik a Toyota új generációs szupersportkocsijának fejlesztése is. A GR Super Sport tanulmány 1000 lóerős hajtáslánca ugyanaz, mint ami az épp a legendás versenypályán küzdő TS050 Hybrid LMP1 versenyautókat is hajtja, a Toyota ugyanis a FIA WEC versenysorozatban tökéletesítette világelső hibrid-elektromos technológiáját. A GR Super Sport tanulmányautó a Toyota GAZOO Racing “Szurkolói Falujában” látható - írja a Toyota Central Europe sajtóközleménye.

A Toyota GAZOO Racing (TGR) bemutatta a GR Super Sport tanulmányautót a 86. alkalommal megrendezett Le Mans 24 órás futamon. Az első alkalommal januárban, a 2018-as Tokiói Autószalonon kiállított új generációs hiperautó hibrid-elektromos technológiáját a Toyota a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) versenysorozatban csiszolta tökéletesre.

Közben a Toyota új generációs szupersportkocsijának fejlesztési munkái is megkezdődtek. A TGR WEC csapat az elmúlt hat év WEC-futamain tesztelte és finomította az élvonalbeli hibrid-elektromos rendszert és a fogyasztáscsökkentő technológiát –, s most mindezt beépítették egy gyönyörű autóba.

A GR Super Sport tanulmányt a TS050 Hybrid LMP1 versenyautóból ismert V6-os ikerturbós benzinmotor és a Toyota Hybrid System-Racing (THS-R) rendszer hajtja, méghozzá 1000 lóerős összesített teljesítménnyel.

A tanulmányt az alábbi linken látható videó mutatja be:

https://www.youtube.com/watch?v=O63WzyRDkls

“Azzal, hogy világ egyik legkeményebb motorsport-ágazatában, a Hosszútávú Világbajnokságon versenyzünk, és hogy rajthoz állunk Le Mans-ban, az egyik leghíresebb pályán, még tökéletesebbé fejleszthetjük világelső hibrid-elektromos technológiánkat. Ennek eredményei pedig sorozatgyártású autóinkban is megjelennek” – fogalmaz ShigekiTomoyama, a GAZOO RacingCompany elnöke.

“Miközben az autóipar hatalmas változások előtt áll, mi továbbra is szenvedélyesen törekszünk arra, hogy izgalmas autókat alkossunk. Mindegy, hogy az elektronika és a digitális technológia milyen mértékben formálja át a járműveket, mi mindig ügyelünk majd arra, hogy autóink ne csupán tucat-árucikkek legyenek. Azért vágtunk bele ebbe a projektbe, mert hisszük, hogy képesek vagyunk olyan szupersportkocsit építeni, ami ugyanolyan legendává válhat az utakon, mint a TS050 Hybrid a versenypályán”– teszi hozzá Tomoyama.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..
2024.04.28
A 45. évfordulót nosztalgiajáratokkal, az alkalomra készült emlékjeggyel és virtuális kiállítással....
2024.04.28
Újra járják az országot a Google autói, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában bemutatjuk,....
2024.04.28
A legkisebb Mercedesszel is lehet nagy galibát okozni. ..
2024.04.28
A BBC és az Auto, Motor und Sport szaklap értesülései szerint távozni készül a Forma-1-es....
2024.04.28
A grazi Magna autógyártó és beszállító mintegy 500 munkahelyet szüntet meg – írja az orf.at.   ..
2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....