Wolfsburg

Újabb céggel fejleszt chipeket a Volkswagen

2022.07.25.

A Bosch és a Qualcomm után a VW az ST Microelectronics-szal is dolgozik chipfejlesztésen. Murat Aksel, a beszerzésért felelős igazgatótanácsi tagja aktívan szeretné alakítani a teljes félvezető ellátási láncot.

 

Vezérlőegységek a VW ID.4-ben. Fotó: Volkswagen

A Volkswagen egy másik partnerrel közösen fejleszt speciális mikrochipeket az új autómodellek hálózatba szervezéséhez. A Cariad szoftverrészleg bejelentette, hogy az ST Microelectronics (STMicro) félvezetőgyártó céggel közösen tervezik saját járműelektronikája "társtervezését". A fő hangsúly itt azokon a processzorokon és rendszereken van, amelyekkel a vezérlőegységeket és az összetett vezérlési feladatokat szorosabban össze kell kapcsolni. A VW bejelentette saját kezdeményezéseit a chiptervezés terén, de kezdetben az iparági szakértőkkel együtt szeretné fejleszteni a hardvert. A VW partnere a Bosch és az amerikai Qualcomm chipcsoport is.

Az STMicro-val való együttműködés részben a chipvásárlás korábbi módjától való eltérést jelenti. A VW nem csak a hagyományos autóipari beszállítóktól kíván áttérni a fontos alkatrészek beszerzésére, hanem közvetlenül az elektronikai beszállítóktól. "Aktívan alakítjuk a teljes félvezető ellátási láncunkat" - mondta Murat Aksel beszerzési igazgató. "Gondoskodunk arról, hogy pontosan azokat a chipeket állítsák elő, amelyekre autóinkhoz szükségünk van, és biztosítjuk a mikrochipek kínálatát, amelyekre már évekre előre szükség van." A félvezetők ellátási válsága nagy lyukakat szakított a VW-gyártásba is.

Jelenleg akár 100 egyedi vezérlőegységet használnak a jobban felszerelt autókban. A cél a szabványosítás, a műszaki szabványok létrehozása és a gyártási költségek megtakarítása érdekében.

A csoport márkái közötti koordinációs problémák és a szoftverfejlesztési késések a közelmúltban lelassították a Cariad-ot. Az egységes platform elkészültéig átmenetileg párhuzamosan zajlanak a munkálatok a Volkswagennél, az Audinál és a Porschénél. A Cariad főnöke, Dirk Hilgenberg ebben az összefüggésben fontosnak tartja az STMicro-val való együttműködést: "Az egységes, optimálisan adaptált architektúra minden vezérlőegységben óriási lökést ad szoftverplatformunk hatékony fejlesztéséhez.” – fogalmazott.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.18
Egy hét, egy megye, 1348 megcsípett gyorshajtó. ..
2025.03.18
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2025.03.18
Elsüllyedt egy Cybertruck egy kaliforniai kikötőben, eklatáns bizonyítékot szolgáltatva arra, hogy....
2025.03.17
Manapság egyre kisebb motorokból próbálnak egyre nagyobb hatékonyságot elérni, de mindig szempont a....
2025.03.17
Üzemanyagtilalom a régi autóknak: Az indiai benzinkutak kamerái képesek lesznek érzékelni a régi....
2025.03.17
A kínai BYD hétfőn bemutatta az elektromos járművek (EV) továbbfejlesztett, 1000 voltos....
2025.03.17
A március eddig a villamosítás jegyében telt a Toyotánál, a bemutatott újdonságokkal azonban még....
2025.03.17
Tessék mondani, az akkumulátorról meg tudják mondani, milyen állapotban van? ..
2025.03.17
A pontszámok alapján a 2,9 érték alatti abroncsokat a német autóklub melegen ajánlja, viszont a....
2025.03.17
Az M8 autópálya Dunavecse és Dunaújváros közötti szakaszán, az 1682 méter hosszú Duna feletti....