elektromobilitás
Március második hetében széles körű elektromos offenzívát hirdetett a Toyota Európában. A korábban beharangozott Urban Cruiser, a jelentősen továbbfejlesztett bZ4X, valamint a vadonatúj C-HR+ révén három akkumulátoros elektromos modellel van jelen Európa két legfontosabb piaci szegmensében (a 2024-es összesített eladások 22,6 százalékát kitevő C-SUV, illetve a 19,1 százalékos piaci részesedésű B-SUV méretosztályokban.)
A harmadik legnépesebb kategóriában, a városi kisautók (B-szegmens, 15,5%) körében a márka egyelőre nem rendelkezik elektromos modellel, pedig jó ideje szó van arról, hogy a hibridként rendkívül sikeres Yaris ideális befogadó alanya lenne egy tisztán elektromos hajtásláncnak.
A brit Autocar információi szerint felesleges feltételes módban beszélni a Yaris EV-ről, az ugyanis meg fog valósulni – kár, hogy nem tudni, mikor. „Egyelőre a legdinamikusabb növekedést felmutató szegmensekre összpontosítunk” – idézi a lap Andrea Carluccit, a Toyota európai marketingtevékenységeiért és terméktervezéséért felelős vezetőjét. „El fog jönni a pillanat [az elektromos Yaris számára], de egyelőre még nem tartunk ott.”
A Toyota mindig arra törekszik, hogy a megfelelő autót a megfelelő pillanatban, a megfelelő helyen dobja piacra. Jelenleg ezek a most bevezetett, illetve megújult szabadidőjárművek – a C-HR+, az Urban Cruiser és a bZ4X –, foglalta össze a vállalat filozófiáját Andrea Carlucci.
A Toyota 2026 végéig további három elektromos modellt fog bemutatni, azonban ezek közé sem fog beférni a kisautó – úgy tudni, a villanymotoros pickup mellett egy fastback szedánnal, valamint még egy szabadidőjárművel bővül a kínálat –, azaz az évtized utolsó harmadára szorul ki a modell. Az viszont szinte bizonyosra vehető, hogy Yaris név alatt fogják forgalmazni, ugyanúgy, ahogy a Kínában és egyéb piacokon bZ3C néven bemutatott elektromos terepkupé az ismerősen csengő C-HR+ típusjelzéssel jelent meg a kontinensen.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!