elektromos autó
Az új sorozat életre hívója Rob Armstrong, az egykori Jaguar Forma-1-es csapat kereskedelmi igazgatója és Max Welti, aki a Sauber Forma-1-es csapatánál, a Lamborghini motorsport programjánál és a svájci A1 GP istállónál volt hasonló beosztásban.
A motorsport.com információi szerint az új versenysorozat nyolc csapattal fog elindulni, csapatonként két-két autóval. Mindben 40 kWh kapacitású akkumulátor lesz, az összkerékhajtású kocsik teljesítménye eléri a 660 lóerőt. Az előzetes számítások szerint ez a teljesítmény 2,5 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulási időhöz lesz elegendő, ami már majdnem a ralikrossz Supercar autók szintje.
Bár a versenygépek csőváza egységes lesz, a csapatok a karosszéria külső héját a saját elképzelésük szerint tervezhetik meg, és az akkumulátor-menedzsmentet is saját elektronikával oldhatják meg. Azonban az olyan rendszerek, mint a rajtelektronika, a kipörgésgátló vagy a brake by wire tiltva lesznek.
Az első szezon nyolc versenyhétvégéből fog állni, ebből hármat Európában, hármat Kelet-Ázsiában, egyet az Egyesült Államokban és egyet a Közel-Keleten rendeznének meg. Nem klasszikus versenypályákon, hanem nagyvárosokhoz közeli ipari létesítményekben és parkokban zajlanak majd a futamok, az egy kilométeres pályákon a ralikrossz arénákhoz hasonlóan aszfalt és murvás burkolat, ugrató és joker-kör is lesz. Egy hétvégén 15 darab rövid, hatkörös futamot terveznek, kieséses rendszerben, az utolsó futam a döntő lesz a leggyorsabb pilótákkal.