Honda

Új töltőrendszert telepít a Honda európai K+F központja

2017.12.13.

Fejlett, kétirányú töltőbe invesztált a Honda európai kutatási és fejlesztési központja. Az offenbachi labor új eszköze segít egyensúlyba hozni az energiakeresletet és -kínálatot, egyszersmind hatékonyabbá teszi az energiatárolást. Az innovatív töltőrendszer megújuló energia felhasználására is lehetőséget ad, és alkalmazásával tesztelhetőek a privát háztartásokba szánt berendezések is.

A rendszer üzembe helyezését az előzte meg: a 2017-es Frankfurti Autószalonon lerántották a leplet a Honda Power Manager Conceptről. A tanulmány nem más, mint egy teljesen integrált energiaátviteli rendszer, amivel egyrészt feltölthetők az elektromos autók, másrészt visszatölthető a közüzemi hálózatba az elektromos autók akkumulátoraiban tárolt energia. Mindez éppúgy a Vehicle-to-Grid (Jármű-közüzemi hálózat, V2G) technológián alapszik, mint a Honda offenbachi töltője, csak nagyobb kapacitásra képes. A kétirányú energiaátvitel révén a közműszolgálatótól és a napelemektől érkező energia felhasználható az elektromos autók töltésére. Ha az EV-t csatlakoztatják, akkumulátorában tárolt energia segíthet a stabilizálásában, energiahiány vagy túlkínálat esetén.

Jörg Böttcher, a Honda R&D Europe alelnöke elmondta: „A legmodernebb kétirányú töltő üzembe helyezésével még közelebb kerültünk célunkhoz, miszerint szeretnénk németországi K+F központunkat okosvállalattá alakítani. Alkalmazásával nemcsak hatékonyabbá válik cégünk tevékenysége, hanem a zéróemissziós társadalom, illetve mobilitás felé is teszünk egy lépést.”

A kétirányú töltőeszközzel és a The Mobility House szolgáltatásaival az európai K+F központ energiagazdálkodását kívánja optimalizálni a Honda, egyszersmind azt szeretnék, hogy a napelemekből származó energiát a leghatékonyabban aknázhassák ki. A projekt keretein belül a részegységek közötti interakciót, kompatibilitást és energiaáramlást is tesztelik a szakemberek, beleértve az energiacellákat és az EV-akkumulátorokat is. A töltő telepítése a Honda R&D Europe, a The Mobility House energiaszolgáltató és a svéd EVTEC vállalat együttműködésének eredménye.

A beruházással továbbfejlődött a Honda R&D Europe telephelyén működő, konnektoros EV-knek szánt töltőállomás is, ami jelenleg a világ legfejlettebb ilyen jellegű létesítménye. Ezt bizonyítja, hogy 940 voltos feszültséggel működik és akár 150 kW-os teljesítmény leadására is képes, tehát egyszerre négy elektromos jármű töltésére is alkalmas (a csatlakozók autónként eltérőek is lehetnek). Júniusi üzembe helyezése óta 447 alkalommal vették igénybe, és 3,87 tonnányi szén-dioxid kibocsátásától óvta meg bolygónkat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.11
Hamarosan még több Bosch-fejlesztés válik elérhetővé az amerikai piacon. Ezeket a Mobility....
2025.02.11
Hanem a ázsiaiak is, ahol hatalmas kultúrája van az egyterűek és személy- vagy csomagszállító....
2025.02.11
Újra indul a rali Európa-bajnokságon (ERC) a Herczig Norbert, Ferencz Ramón kettős, amely új....
2025.02.10
Nosztalgia járat: sztorik és prospektusok a múltból. ..
2025.02.10
A legnagyobb globális autóipari csoportok is megszenvedhetik, ha az Egyesült Államok bevezeti a....
2025.02.10
Miközben néhány nappal ezelőtt az első Japánon kívüli Lexus gyár létesítéséről érkezett bejelentés....
2025.02.10
A beszámolók szerint az ÖVP (Osztrák Néppárt) és az FPÖ (Osztrák Szabadságpárt) jelenleg is tárgyal....
2025.02.10
Közeledik az igazság pillanata: március 31-én kiderül, mely autók győznek az Év Magyar Autója 2025....
2025.02.10
A jelenlegi büntetési rendszer ellen van a franciákon kívül több európai ország is.   ..
2025.02.10
A Nemzetgazdasági Minisztérium és az Európai Űrügynökség által szerdán, Budapesten szervezett....