téli felkészítés

Új téli abroncsok a Continentáltól

2021.11.19.

Noha aligha tűnik lehetségesnek a csúcsminőségű prémium abroncsok teljesítményének szemmel látható fokozása, a Continental mérnökeinek ismét sikerült felülmúlniuk önmagukat. A téli szezonban két izgalmas új termék érkezik a piacra: a WinterContact TS 870 és a WinterContact TS 870 P, melyek a független abroncsteszteken számos díjat, elismerést és ajánlást kiérdemlő termékek következő generációját képviselik.

WinterContact TS 870: tökéletes választás a közepes méretű autók számára

A szaksajtó által nagy becsben tartott, díjnyertes WinterContact TS 860 utódja kiemelkedő teljesítményt nyújt téli, valamint vizes időjárási körülmények között egyaránt. A WinterContact TS 870 egy teljesen új termék, amelyet az alapoktól kezdve újonnan fejlesztettek ki a szerkezet, a futófelület-mintázat és az alkalmazott keverék tekintetében.

Fotó: Continental

Az eredmény egy olyan modell lett, amely közvetlen összehasonlítás során jeges úton 3 százalékkal rövidebb féktávolságot, havas időben pedig 5 százalékkal jobb kezelhetőséget biztosít. Tekintettel arra, hogy a biztonsági jellemzők és a környezeti teljesítmény egymással szemben álló kialakítási megoldásokat követelnek meg, amivel a fejlesztőmérnököknek rendszeresen szembesülniük kell, az elért eredmények mindkét fenti területen lenyűgözőek lettek: a futásteljesítmény tíz százalékot növekedett, a gördülési ellenállás pedig 2 százalékot csökkent.

Újonnan kifejlesztett 3D-s lamellák a jobb tapadásért

A kialakítás által nyújtott számos előny egyikét az újonnan kifejlesztett 3D-s lamellák jelentik, amelyekkel még nagyobb hózsebek hozhatók létre a futófelületen, mivel a havon a legjobb tapadást, a hó és hó közti érintkezés biztosítja.

De mit is jelent ez pontosan? A hó bekerül a futófelület barázdáiba, ahol „összetömörödik”, majd a tömörített hó az abroncsban összekapcsolódik az úton lévő hóval. Minél jobban megtartják a futófelület barázdái a tömörített havat, annál jobban tapadnak az abroncsok. Itt alkalmazza a Continental a SnowCurve+ technológiát. Az ezzel a technológiával rendelkező gumiabroncsok speciális hornyos falszerkezettel rendelkeznek, amely a futófelület több mint 1000 pontján képes bezárni a tömörített havat. Ez nagyobb tapadást biztosít, és a fékerő jobb átadását teszi lehetővé – különösen kanyarodás közben. A féktávolság csúszós téli utakon való további csökkentése érdekében a Continental tíz százalékkal megnövelte a WinterContact TS 870 felületén a futófelületblokkok számát. Ezeknek a blokkoknak az élei és a lamellák úgy működnek, mint egy ablaktörlő, azaz gyorsan eloszlatják az olvadt havat, és biztosítják a jó tapadást a jeges felületeken.

Az abroncs körül futó hullámos középhorony fokozza a V alakú barázdák teljesítményét

A WinterContact TS 870 V alakú futófelület-mintázattal rendelkezik, amelyet sok gumiabroncsgyártó is alkalmaz már. Az egyik szembetűnő újítás azonban az, hogy a fő V alakú barázdák az abroncs körül futó hullámos középhorony felé haladnak, ami a Continental új téli specialistájának egészen más megjelenést kölcsönöz, mint amilyennel a legtöbb versenytárs terméke rendelkezik. A Hydro Grooves technológia és a középső horony kombinációjával a fejlesztők képesek voltak még gyorsabb vízkiszorítást elérni esős időben. Ez pedig még hatékonyabb védelmet nyújt az aquaplaning ellen, és tovább javítja a fékteljesítményt vizes úton. A másik tényező, amely segíti a rövid féktávolság elérését, az előző modell által is alkalmazott, újonnan kifejlesztett futófelület-keverék, a Cool Chili. A speciális gyanták keverékével ez jobb tapadást és rövidebb féktávolságot biztosít vizes körülmények között, miközben csökkenti a gördülési ellenállást, az energiafogyasztást, valamint a szén-dioxid-kibocsátást.

TÜV SÜD-teszt: a WinterContact TS 870 a legjobb a vizes úton fékezésben és kezelhetőségben, valamint havas felületen is kiváló a tapadása

Az innovatív, hideg időjárási körülményekhez kifejlesztett abroncs kiváló teljesítményét a TÜV SÜD által a Continental kérésére 2021 februárjában és márciusában elvégzett független teszt is megerősíti, melyet többek között a széles körben alkalmazott 225/45 R 17 mérettel egy VW Golf VII segítségével végeztek el. A prémium gumiabroncsokat gyártó német vállalat azért döntött így, mert a koronavírus-járvány ellen folytatott küzdelem során meghozott intézkedések miatt a gyártás késve tudott csak megindulni.

„A piacra kerülést el kellett halasztanunk. Ennek eredményeként a WinterContact TS 870 nem került be az ADAC 2021-es téli gumiabroncstesztjébe. Annak érdekében, hogy értékesítési partnereinket és végfelhasználóinkat ennek ellenére független, minősített garanciával lássuk el a teljesítményről, megbíztuk a TÜV SÜD-öt, hogy értékelje a termék tulajdonságait egy, a legfontosabb versenytársakkal való összevetésben” – mondja Ralf Hoffmann, a Continental személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozó németországi abroncscsere-üzletágának marketing igazgatója.

Az átfogó program az összes havas és vizes, valamint száraz úton végzett szabványos tesztet magában foglalta, valamint olyan környezetvédelmi kritériumokra is kitért, mint a gördülési ellenállás és a zaj. Továbbá a futásteljesítményt külön dokumentálták egy márciusban és áprilisban elvégzett teszten. Ezen vizsgálatok alapján a TÜV SÜD minősítése szerint a WinterContact TS 870 kiegyensúlyozott téli jellemzőkkel rendelkezik a lehető legmagasabb szinten. A Continental új, hideg időkre alkalmas gumiabroncsa valamennyi tesztelt területen az első három hely valamelyikét szerezte meg, a vizes úton való fékezés és kanyarodás, valamint a havas felületen tapadás esetében pedig egyenesen a legjobbat.

A WinterContact TS 870-et olyan modellek számára fejlesztették ki, mint a VW up!, a VW Golf és a Citroen C4, illetve az eggyel magasabb árkategóriában lévő BMW 1-es és 3-as sorozat. A termékkínálat egyelőre 19 mérettel rendelkezik 14-17 colos felnikhez, ám jövőre további 45 méret is bekerül a kínálatba.

WinterContact TS 870 P: közepes méretű autókhoz és SUV-okhoz

A Continental fokozatosan bevezeti a WinterContact TS 870 P-t is, mint a TS 850 P utódját. „Kistestvéréhez”, a WinterContact TS 870-hez hasonlóan a Continental a WinterContact TS 870 P esetében is a továbbfejlesztett Cool Chili keveréket és a Hydro Grooves technológiát alkalmazza. Annak érdekében, hogy nagyobb biztonságot nyújtson a szélesebb gumiabroncsokat használó vezetők számára, a fejlesztők úgy döntöttek, hogy elhagyják a hagyományos V alakú futófelületet. Ehelyett a WinterContact TS 870 P abroncsot a Continental egy merevebb konstrukcióra alapozza, melyen négy nagy kerületű horony fut a futófelületblokkok sorai között. Ez az innovatív futófelület-szerkezet, amely nagyban eltér elődjétől, jelentős előnyöket kínál - különösen vizes körülmények között. Nagyon gyorsan kiszorítja a vizet az érintkezési felületről, ami jobb kezelhetőséget, rövidebb féktávolságot és hatékony védelmet nyújt az aquaplaning ellen.

A gumiabroncs bevált elődjéhez képest a fejlesztők négy százalékos javulást értek el a vizes fékezés területén és nyolc százalékkal jobb eredményt a vízen siklást érintő tulajdonságokban – mindezt anélkül, hogy más szempontból romlott volna az abroncs teljesítménye. Külön említést érdemel a jégen történő fékezés öt, a száraz kezelhetőség hat és a havas kezelhetőség ugyancsak hat százalékos javulása. A Continental új téli gumiabroncsa meggyőző ökológiai tulajdonságokkal is rendelkezik: a gördülési ellenállás két százalékos csökkenése mellett a futásteljesítmény 16 százalékkal nőtt.

A termékcsalád elsőre 52 személygépkocsi és SUV méretet tartalmaz, 16–21 colos felnikhez és/vagy a nagyobb teherbírást jelentő XL jelölésekhez. Ezzel a WinterContact TS 870 P az ideális választás, ha új gumiabroncsokkal kell ellátni szedánokat, SUV-ket és sportautókat, mint például az Audi TT. Az abroncs merev felépítése továbbá kiváló a nehezebb, elektromos meghajtású modellek számára is.

A Continental emellett a világ legexkluzívabb és legsportosabb autóinak is gyárt téli gumiabroncsokat – válassza a WinterContact TS 860 S-t, hogy átérezhesse, milyen az igazán lenyűgöző téli teljesítmény.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonfürednél, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....