téli felkészítés

Új téli abroncsok a Continentáltól

2021.11.19.

Noha aligha tűnik lehetségesnek a csúcsminőségű prémium abroncsok teljesítményének szemmel látható fokozása, a Continental mérnökeinek ismét sikerült felülmúlniuk önmagukat. A téli szezonban két izgalmas új termék érkezik a piacra: a WinterContact TS 870 és a WinterContact TS 870 P, melyek a független abroncsteszteken számos díjat, elismerést és ajánlást kiérdemlő termékek következő generációját képviselik.

WinterContact TS 870: tökéletes választás a közepes méretű autók számára

A szaksajtó által nagy becsben tartott, díjnyertes WinterContact TS 860 utódja kiemelkedő teljesítményt nyújt téli, valamint vizes időjárási körülmények között egyaránt. A WinterContact TS 870 egy teljesen új termék, amelyet az alapoktól kezdve újonnan fejlesztettek ki a szerkezet, a futófelület-mintázat és az alkalmazott keverék tekintetében.

Fotó: Continental

Az eredmény egy olyan modell lett, amely közvetlen összehasonlítás során jeges úton 3 százalékkal rövidebb féktávolságot, havas időben pedig 5 százalékkal jobb kezelhetőséget biztosít. Tekintettel arra, hogy a biztonsági jellemzők és a környezeti teljesítmény egymással szemben álló kialakítási megoldásokat követelnek meg, amivel a fejlesztőmérnököknek rendszeresen szembesülniük kell, az elért eredmények mindkét fenti területen lenyűgözőek lettek: a futásteljesítmény tíz százalékot növekedett, a gördülési ellenállás pedig 2 százalékot csökkent.

Újonnan kifejlesztett 3D-s lamellák a jobb tapadásért

A kialakítás által nyújtott számos előny egyikét az újonnan kifejlesztett 3D-s lamellák jelentik, amelyekkel még nagyobb hózsebek hozhatók létre a futófelületen, mivel a havon a legjobb tapadást, a hó és hó közti érintkezés biztosítja.

De mit is jelent ez pontosan? A hó bekerül a futófelület barázdáiba, ahol „összetömörödik”, majd a tömörített hó az abroncsban összekapcsolódik az úton lévő hóval. Minél jobban megtartják a futófelület barázdái a tömörített havat, annál jobban tapadnak az abroncsok. Itt alkalmazza a Continental a SnowCurve+ technológiát. Az ezzel a technológiával rendelkező gumiabroncsok speciális hornyos falszerkezettel rendelkeznek, amely a futófelület több mint 1000 pontján képes bezárni a tömörített havat. Ez nagyobb tapadást biztosít, és a fékerő jobb átadását teszi lehetővé – különösen kanyarodás közben. A féktávolság csúszós téli utakon való további csökkentése érdekében a Continental tíz százalékkal megnövelte a WinterContact TS 870 felületén a futófelületblokkok számát. Ezeknek a blokkoknak az élei és a lamellák úgy működnek, mint egy ablaktörlő, azaz gyorsan eloszlatják az olvadt havat, és biztosítják a jó tapadást a jeges felületeken.

Az abroncs körül futó hullámos középhorony fokozza a V alakú barázdák teljesítményét

A WinterContact TS 870 V alakú futófelület-mintázattal rendelkezik, amelyet sok gumiabroncsgyártó is alkalmaz már. Az egyik szembetűnő újítás azonban az, hogy a fő V alakú barázdák az abroncs körül futó hullámos középhorony felé haladnak, ami a Continental új téli specialistájának egészen más megjelenést kölcsönöz, mint amilyennel a legtöbb versenytárs terméke rendelkezik. A Hydro Grooves technológia és a középső horony kombinációjával a fejlesztők képesek voltak még gyorsabb vízkiszorítást elérni esős időben. Ez pedig még hatékonyabb védelmet nyújt az aquaplaning ellen, és tovább javítja a fékteljesítményt vizes úton. A másik tényező, amely segíti a rövid féktávolság elérését, az előző modell által is alkalmazott, újonnan kifejlesztett futófelület-keverék, a Cool Chili. A speciális gyanták keverékével ez jobb tapadást és rövidebb féktávolságot biztosít vizes körülmények között, miközben csökkenti a gördülési ellenállást, az energiafogyasztást, valamint a szén-dioxid-kibocsátást.

TÜV SÜD-teszt: a WinterContact TS 870 a legjobb a vizes úton fékezésben és kezelhetőségben, valamint havas felületen is kiváló a tapadása

Az innovatív, hideg időjárási körülményekhez kifejlesztett abroncs kiváló teljesítményét a TÜV SÜD által a Continental kérésére 2021 februárjában és márciusában elvégzett független teszt is megerősíti, melyet többek között a széles körben alkalmazott 225/45 R 17 mérettel egy VW Golf VII segítségével végeztek el. A prémium gumiabroncsokat gyártó német vállalat azért döntött így, mert a koronavírus-járvány ellen folytatott küzdelem során meghozott intézkedések miatt a gyártás késve tudott csak megindulni.

„A piacra kerülést el kellett halasztanunk. Ennek eredményeként a WinterContact TS 870 nem került be az ADAC 2021-es téli gumiabroncstesztjébe. Annak érdekében, hogy értékesítési partnereinket és végfelhasználóinkat ennek ellenére független, minősített garanciával lássuk el a teljesítményről, megbíztuk a TÜV SÜD-öt, hogy értékelje a termék tulajdonságait egy, a legfontosabb versenytársakkal való összevetésben” – mondja Ralf Hoffmann, a Continental személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozó németországi abroncscsere-üzletágának marketing igazgatója.

Az átfogó program az összes havas és vizes, valamint száraz úton végzett szabványos tesztet magában foglalta, valamint olyan környezetvédelmi kritériumokra is kitért, mint a gördülési ellenállás és a zaj. Továbbá a futásteljesítményt külön dokumentálták egy márciusban és áprilisban elvégzett teszten. Ezen vizsgálatok alapján a TÜV SÜD minősítése szerint a WinterContact TS 870 kiegyensúlyozott téli jellemzőkkel rendelkezik a lehető legmagasabb szinten. A Continental új, hideg időkre alkalmas gumiabroncsa valamennyi tesztelt területen az első három hely valamelyikét szerezte meg, a vizes úton való fékezés és kanyarodás, valamint a havas felületen tapadás esetében pedig egyenesen a legjobbat.

A WinterContact TS 870-et olyan modellek számára fejlesztették ki, mint a VW up!, a VW Golf és a Citroen C4, illetve az eggyel magasabb árkategóriában lévő BMW 1-es és 3-as sorozat. A termékkínálat egyelőre 19 mérettel rendelkezik 14-17 colos felnikhez, ám jövőre további 45 méret is bekerül a kínálatba.

WinterContact TS 870 P: közepes méretű autókhoz és SUV-okhoz

A Continental fokozatosan bevezeti a WinterContact TS 870 P-t is, mint a TS 850 P utódját. „Kistestvéréhez”, a WinterContact TS 870-hez hasonlóan a Continental a WinterContact TS 870 P esetében is a továbbfejlesztett Cool Chili keveréket és a Hydro Grooves technológiát alkalmazza. Annak érdekében, hogy nagyobb biztonságot nyújtson a szélesebb gumiabroncsokat használó vezetők számára, a fejlesztők úgy döntöttek, hogy elhagyják a hagyományos V alakú futófelületet. Ehelyett a WinterContact TS 870 P abroncsot a Continental egy merevebb konstrukcióra alapozza, melyen négy nagy kerületű horony fut a futófelületblokkok sorai között. Ez az innovatív futófelület-szerkezet, amely nagyban eltér elődjétől, jelentős előnyöket kínál - különösen vizes körülmények között. Nagyon gyorsan kiszorítja a vizet az érintkezési felületről, ami jobb kezelhetőséget, rövidebb féktávolságot és hatékony védelmet nyújt az aquaplaning ellen.

A gumiabroncs bevált elődjéhez képest a fejlesztők négy százalékos javulást értek el a vizes fékezés területén és nyolc százalékkal jobb eredményt a vízen siklást érintő tulajdonságokban – mindezt anélkül, hogy más szempontból romlott volna az abroncs teljesítménye. Külön említést érdemel a jégen történő fékezés öt, a száraz kezelhetőség hat és a havas kezelhetőség ugyancsak hat százalékos javulása. A Continental új téli gumiabroncsa meggyőző ökológiai tulajdonságokkal is rendelkezik: a gördülési ellenállás két százalékos csökkenése mellett a futásteljesítmény 16 százalékkal nőtt.

A termékcsalád elsőre 52 személygépkocsi és SUV méretet tartalmaz, 16–21 colos felnikhez és/vagy a nagyobb teherbírást jelentő XL jelölésekhez. Ezzel a WinterContact TS 870 P az ideális választás, ha új gumiabroncsokkal kell ellátni szedánokat, SUV-ket és sportautókat, mint például az Audi TT. Az abroncs merev felépítése továbbá kiváló a nehezebb, elektromos meghajtású modellek számára is.

A Continental emellett a világ legexkluzívabb és legsportosabb autóinak is gyárt téli gumiabroncsokat – válassza a WinterContact TS 860 S-t, hogy átérezhesse, milyen az igazán lenyűgöző téli teljesítmény.

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.12.01
Már a római birodalom idején település állt itt, 2000 évvel ezelőtt a híres Borostyánút is....
2021.12.01
Közúti közlekedés biztonsága elleni bűntett elkövetésével gyanúsít a Dunaújváros Rendőrkapitányság....
2021.12.01
Jövőre is hatfutamos országos bajnokságot rendeznek terepraliban, és a szakágvezetés novemberi....
2021.12.01
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának (kgfb) átlagos állománydíja 44 ezer....
2021.12.01
A BMW első, tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinjának prototípusai a hajtáslánc- és futómű-....
2021.12.01
„Autót szerelni menő!” - Interjú Őri Péter felkészítő tanárral. ..
2021.12.01
Közúti közlekedési baleset történt a 4-es számú főút 324. kilométerszelvényében Fényeslitkénél 2021....
2021.12.01
Elindult a jövő évi országos és megyei autópálya-matricák előértékesítése. A vignettákat a Nemzeti....
2021.12.01
A beszállítói fennakadások és a félvezető alkatrészek hiánya miatt jelentős mértékben, tíz évvel....
2021.12.01
A romló járványhelyzet miatt a szervezők lemondták a januárra tervezett kiállítást. 2023-ban....