szabályozás
A javaslat ugyanakkor nem tartalmaz műszaki előírásokat vagy kvótákat: a gyártókra bízza, milyen technológiákkal teljesítenék a kitűzött célértékeket. Az elmaradásokat ugyanakkor keményen szankcionálnák. Ha a gyártók túllépik éves CO2 keretüket, akkor afölött 95 eurót kellene fizetniük minden gramm kibocsátott széndioxid és minden egyes, abban az évben regisztrált új autó után.
Az új tervezet célja – amelyet az uniós tagállamok kormányait tömörítő miniszteri tanácsának is jóvá kell hagynia – hogy csökkentse a közúti közlekedésből származó károsanyag-kibocsátást. A következő évtizedben összesen 40 százalékkal kellene visszafogni az üvegházhatású gázok, mindenekelőtt a CO2 kibocsátását az 1990-évi szinthez képest. Eközben az autógyártók a javaslat felpuhításért, csak 20 százalékos kibocsátás-csökkentésért lobbiznak Brüsszelben.