Xiaomi
A képek az autó hivatalos, bemutató előtti fotózásán készültek. Az autót most már minden oldalról láthatjuk. Különös ismertetői: szokatlan alakzatú keréktárcsák, visszahúzható légterelők, LiDAR rendszer, az oldaloszlopon elhelyezett arcfelismerő kamera, hátul pedig a méretes márkafelirat.
A Xiaomi SU7 mérete 4997 x 1963 x 1455 mm, tengelytávja pedig kereken három méter. Vagyis kimondottan nagy szedánról van szó, amelyet kétféle hajtáslánccal kínálnak majd: hátsókerékhajtással, 300 lóerős motorral, illetve összkerékhajtással, 673 lóerős maximális teljesítménnyel. A kedvezőbb árú változat BYD akkumulátorcsomaggal, míg a drágább változat CATL akkumulátorral lesz hajtva. A jármű önsúlya 1 980 kilogramm, a végsebessége pedig 210 kilométer per órában van korlátozva.
Hírek szerint a Xiaomi az év végéig tervezi az autót bemutató hivatalos sajtókonferencia megtartását, és azonnal meg is kezdődik az előrendelések felvétele. A pontos dátumot egyelőre nem jelentették be, de a kínai média szerint december 27-én lesz erre különleges alkalom, mert aznap lesz ezer napja annak, hogy elsősorban az okostelefonjairól ismert, alig 13 éve alapított Xiaomi beharangozta az autógyártással kapcsolatos terveit.
Érdekes tény: magukat az autókat nem a Xiaomi gyártja, hanem a Beijing Automotive Industry Holding, vagyis az állami kézben lévő pekingi BAIC csoport. A minap a helyi média arról is beszámolt, hogy a Xiaomi SU7 a BAIC pekingi gyárában a gyártósori ellenőrzés ötödik szakaszába lépett. A gyár decemberben 300 tesztautó gyártását tervezi, és 2024 elején készül a sorozatgyártás megkezdésére.
A kínai média szerint a Xiaomi azzal fenyegetőzött, hogy hárommillió jüanos (140 millió forint) bírsággal fogja sújtani azokat, akik kiszivárogtatták a képeket. Nem világos, hogy a „kémek” milyen titkok árultak el, hiszen a kínai ipari minisztérium adatbázisába már felkerültek képek az autóról. A szaksajtó szerint a bírsággal való fenyegetőzés inkább a PR-kampány része lehet, semmint komoly szándék. Mindenesetre a fotók bejárták már a nyugati szaksajtót, napokkal a startpisztoly eldördülése előtt.
A PR-fogás gyanúját erősíti a cég vezérigazgatójának, Lei Junnak az interjúja is, amelyben arról beszélt, hogy mit gondol a cég autópiaci törekvéseiről. A vállalat vezetője elismerte, hogy a saját autó létrehozásának projektje a kezdetek kezdetén megijesztette. Leginkább amiatt aggódott, hogy eleinte nem lesz népszerű az autó, az emberek nem fogják megvenni. De a fonák helyzettől is tartott: jól indul a beruházás, sok megrendelés érkezik az autóra, de ezzel nem tudnak lépést tartani, ami hosszú várakozásokhoz vezet.