Xiaomi

Új fotók a Xiaomi SU7 szedánjáról a startpisztoly eldördülése előtt

2024.02.09.

Új, jó minőségű fotók szivárogtak ki a kínai közösségi médiában a Xiaomi SU7 szedánról, amelyet a Porsche Taycanhoz és a Tesla Model S-hez hasonlít a nyugati szaksajtó.

A képek az autó hivatalos, bemutató előtti fotózásán készültek. Az autót most már minden oldalról láthatjuk. Különös ismertetői: szokatlan alakzatú keréktárcsák, visszahúzható légterelők, LiDAR rendszer, az oldaloszlopon elhelyezett arcfelismerő kamera, hátul pedig a méretes márkafelirat.

A Xiaomi SU7 mérete 4997 x 1963 x 1455 mm, tengelytávja pedig kereken három méter. Vagyis kimondottan nagy szedánról van szó, amelyet kétféle hajtáslánccal kínálnak majd: hátsókerékhajtással, 300 lóerős motorral, illetve összkerékhajtással, 673 lóerős maximális teljesítménnyel. A kedvezőbb árú változat BYD akkumulátorcsomaggal, míg a drágább változat CATL akkumulátorral lesz hajtva. A jármű önsúlya 1 980 kilogramm, a végsebessége pedig 210 kilométer per órában van korlátozva.

Hírek szerint a Xiaomi az év végéig tervezi az autót bemutató hivatalos sajtókonferencia megtartását, és azonnal meg is kezdődik az előrendelések felvétele. A pontos dátumot egyelőre nem jelentették be, de a kínai média szerint december 27-én lesz erre különleges alkalom, mert aznap lesz ezer napja annak, hogy elsősorban az okostelefonjairól ismert, alig 13 éve alapított Xiaomi beharangozta az autógyártással kapcsolatos terveit.

Érdekes tény: magukat az autókat nem a Xiaomi gyártja, hanem a Beijing Automotive Industry Holding, vagyis az állami kézben lévő pekingi BAIC csoport. A minap a helyi média arról is beszámolt, hogy a Xiaomi SU7 a BAIC pekingi gyárában a gyártósori ellenőrzés ötödik szakaszába lépett. A gyár decemberben 300 tesztautó gyártását tervezi, és 2024 elején készül a sorozatgyártás megkezdésére.

A kínai média szerint a Xiaomi azzal fenyegetőzött, hogy hárommillió jüanos (140 millió forint) bírsággal fogja sújtani azokat, akik kiszivárogtatták a képeket. Nem világos, hogy a „kémek” milyen titkok árultak el, hiszen a kínai ipari minisztérium adatbázisába már felkerültek képek az autóról.  A szaksajtó szerint a bírsággal való fenyegetőzés inkább a PR-kampány része lehet, semmint komoly szándék. Mindenesetre a fotók bejárták már a nyugati szaksajtót, napokkal a startpisztoly eldördülése előtt.

A PR-fogás gyanúját erősíti a cég vezérigazgatójának, Lei Junnak az interjúja is, amelyben arról beszélt, hogy mit gondol a cég autópiaci törekvéseiről. A vállalat vezetője elismerte, hogy a saját autó létrehozásának projektje a kezdetek kezdetén megijesztette. Leginkább amiatt aggódott, hogy eleinte nem lesz népszerű az autó, az emberek nem fogják megvenni. De a fonák helyzettől is tartott: jól indul a beruházás, sok megrendelés érkezik az autóra, de ezzel nem tudnak lépést tartani, ami hosszú várakozásokhoz vezet.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
A jegyárak emelésének oka egészen különleges.   ..
2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..
2024.05.04
Mire jó ez az amerikai nagyzolás?   ..
2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....
2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....