elekromobilitás
Johannes Neft, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja így fogalmazott: „A VISION 7S 89 kilowattórás akkumulátorának köszönhetően több mint 600 kilométer hatótávot kínál és akár 200 kW teljesítménnyel is képes a gyorstöltésre. Ezek a paraméterek jól érzékeltetik, milyen műszaki lehetőségeket kínál a Moduláris elektromos platform. A beltérben az egyéni mobilitás jövőjébe vethetünk pillantást: a különböző szituációkhoz más-más belső konfigurációk állnak rendelkezésre, a gyerekülés a középkonzolba integráltan kapott helyet, a nagyméretű és elfordítható központi kijelző különösen intuitív kezelése pedig valóban iránymutató.”
Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezetője szerint: „Az elmúlt néhány hónap során közösen fejlesztettünk ki egy teljes egészében újszerű formai nyelvezetet. Szeretnék köszönetet mondani csapatomnak ezen intenzív és izgalmas projekt iránti magasfokú elkötelezettségükért, illetve kiváló munkájukért. A jól bevált erényeket továbbfejlesztettük, de bátran léptünk új utakra is. A minimalista-funkcionális dizájn biztonságérzetet közvetít és erőt sugároz, ugyanakkor nagyon aerodinamikusak is lesznek a portfóliónkat a jövőben kiegészítő modelljeink.”
Elsőként hordozza a ŠKODA VISION 7S a cseh autógyártó új és markáns formai nyelvezetének motívumait, köztük az autó elejének Tech-Deck Face megoldásával, a masszív alsó traktussal és a magasfokú gazdaságosságot lehetővé tévő, aerodinamikus tetővonalakkal. A megnyújtott utastér már első pillantásra egyértelműen jelzi a bőséges térkínálatot.
A jármű eleje – például a jellegzetes ŠKODA-vonallal – jól megszokott dizájnelemeket is hordoz. Az új tervezésű „ŠKODA” felirat a márkaembléma helyén tűnik fel, a hangulatvilágítás új fénysávjával egészül ki. Utóbbi a jármű teljes szélességében fut végig az orr felső széle mentén és megvilágított grafikákat jelenít meg. Az úgynevezett Tech-Deck Face a jól ismert ŠKODA-hűtőrács modern megfogalmazása, amely hasonló vonalvezetése ellenére is jóval alacsonyabb és szélesebb a márka e jellemző motívumának eddigi formájánál. A bordákat itt sötétített üveg váltja fel, amely a jármű különböző érzékelőit rejti.
A karcsú fényszórók messze oldalra kihelyezve és két sorban elrendezve tűnnek fel, a nappali menetfény pedig karakteres T-alakzattá bővíti a „négyszemű” fénygrafikát. A nappali menetfény sávja jócskán a sárvédőkbe nyúlik, a határozottan megrajzolt „T” felső vonalát alkotva – s ily módon egyfajta vizuális keretbe foglalva az autó elejét. A LED-technikájú hátsó lámpák szintén T-alakzatúak, amelynek felső vonala itt is mélyen a sárvédőkbe nyúlik.
Egyaránt feltűnő jelenség a robusztus első és hátsó lökhárító, amelyek újrahasznosított gumiabroncsokból előállított, különösen strapabíró anyagból készültek. Ugyanez az anyag található a kerékjáratok peremén is, vizuálisan is robusztus hatást keltve. Elöl hét függőleges légbeömlő sorakozik, amelyeken keresztül a hűtőkhöz és a fékekhez áramolhat a levegő, míg a VISION 7S hátsó lökhárítójában kilenc függőleges légkilépő nyílást alakítottak ki. A középső nyílás elöl és hátul egyaránt egy élénk narancssárgára fényezett kezelőelemet tartalmaz, amely horogként kihúzható, s amellyel szükség esetén kívülről is biztonságosan megszakítható a járműben folyó nagyfeszültségű áram.
Magasan futó tornádóvonal választja el a masszív alépítményt az oldalablakoktól, lendületével külön kiemelve a határozott és erőteljes vállövet. Alatta jól elkülönítve tűnnek fel a négyszögletes kerékjárattal kiformált, kiszélesített sárvédők. A kerekek peremátmérője 22 col, az aerodinamikailag optimalizált könnyűfém keréktárcsák pedig szinte teljesen zárt kialakításúak. A kerékjáratok között, az oldalsó küszöbborítások felett további légkilépő nyílások húzódnak, amelyek fedőráccsal is ellátva egyfajta fellépőként szolgálnak az ellentétes irányban nyíló ajtókhoz. A rácsozaton keresztül a nagyfeszültségű akkumulátor hűtésekor keletkező meleg levegő távozhat. Az alacsonyan ívelő tetővonal hátrafelé lágyan ereszkedve a magasfokú aerodinamikai hatékonyság érdekében markáns tetőlégterelőben végződik. Ugyancsak határozott alakzat jellemzi a háromszög alakú, hátrafelé szélesedő D-oszlopot is, amely alsó részén az új „ŠKODA” feliratot hordozza. Utóbbi a csomagtérajtón is feltűnik, ahol éppúgy megvilágítást kap, mint az autó elején. A világos tónusú Explorer-zöld matt metálfényezés szintén a VISION 7S minimalista és visszafogott megjelenését hangsúlyozza. A koncepciójármű egyben az első ŠKODA, amely matt külső színben jelenik meg.
A minimalista kialakítású belső tér a márkára jellemzően tágas, emellett a biztonság és a védettség érzetét közvetíti, amit a sötét és világos anyagok kombinációja erősít tovább. A felhasznált anyagok bőrmentesek, túlnyomórészt hosszú távon fenntartható forrásból származnak, az átgondolt anyagkombinációknak köszönhetően pedig különösen tartósak is. Jó példa erre a VISION 7S padlózatának borítása, amely szintén újrahasznosított gumiabroncsokból készül. A beltér díszítőelemei is hosszú távon fenntartható előállításúak és finom, matt fémréteggel bevonva takarítanak meg értékes erőforrásokat. A felhasznált szövetek száz százalékban újrahasznosított poliészterszálakból készülnek.
Különös hangsúlyt kapott az optimalizált kezelhetőség. Ennek szellemében tovább egyszerűsödött a jármű- és infotainment-funkciók menüstruktúrája, a szabadon álló központi érintőképernyő kezelőelemei, illetve a fontos vagy gyakran használt funkciók haptikus gombjai pedig különösen intuitív kezelést tesznek lehetővé.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!