Peugeot 3008

Túl az egymillión a második generációs Peugeot 3008

2021.12.23.

Öt évvel a gyártás beindítása után elkészült a második generációs Peugeot 3008 egymilliomodik példánya. A modell sikeréhez az előfutárai is hozzájárultak.

A Peugeot központi, történelmi gyártóüzemében, a franciaországi Sochaux-ban 2021 őszén legyártották a 3008-as szabadidőjármű egymilliomodik példányát. A kompakt SUV mindössze öt év alatt érte el ezt a fontos mérföldkövet, az Európán kívül (55 milliméterrel nagyobb tengelytávval) Kínában is készülő modell iránti fokozott piaci kereslet azonban egyáltalán nem meglepő.

A típus bemutatásakor elnyerte az év európai autója címet (2017), majd az ezt követő évek során hetvenhat különböző regionális és nemzetközi elismerésben, díjban és kitüntetésben részesült. A modell cikkünk írásakor dobogós helyen áll az európai szabadidőjármű-eladások terén, Franciaországban bevezetése óta uralja piaci szegmensét.

Jól jelzi a Peugeot 3008 globális jelentőségét, hogy minden harmadik példánya (35%) Európán kívül talál gazdára. Az autó különösen népszerű Törökországban, Izraelben, Japánban és Egyiptomban, de Dél-Amerikától Ausztráliáig a legváltozatosabb piacokon kapható.

Ennek a sokszínűségnek is köszönhető, hogy kiemelkedően magas, 80 százalékot meghaladó az automata sebességváltós kivitelek részesedése az eladásokból, a gazdagon felszerelt példányok részaránya pedig megközelíti a 40 százalékot – ez a két adat is jól érzékelteti, hogy a Peugeot sikeresen pozícionálja magát a piac egyre magasabb szegmenseiben.

Ezt az általánosan magas minőség és a gondos anyagválasztás mellett olyan egyedülálló megoldásainak köszönheti, mint a különösen ergonomikus i-Cockpit kezelőfelület, az otthonos belső környezet, vagy a Peugeot filozófiájával összhangban álló, bőséges motorpaletta, amelyen mindenki megtalálja az igényeinek és ízlésének megfelelő hajtáslánc-kombinációkat, legyen szó belső égésű motorról vagy plug-in hybrid technológiáról, első- vagy összkerékhajtásról, kézi vagy automata sebességváltóról.

A Peugeot 3008 tagadhatatlanul jókor van jó helyen: miközben a szabadidőjárművek piacának növekedése megállíthatatlannak tűnik, az elmúlt időben komoly erősödésnek indult a plug-in hybrid járművek népszerűsége.

Sikere ugyanakkor legalább ilyen mértékben köszönhető annak a következetesen innovatív, ugyanakkor emberközpontú fejlesztési filozófiának, amely a modell közvetlen elődjét is életre hívta.

Az első generációs Peugeot 3008 (2008-2016) korának egyik legötletesebb, leginkább meg nem értett, ugyanakkor a beavatottak által rajongásig kedvelt típusa volt.

Viszonylag kompakt alapterületen (4,37 x 1,84 m) rengeteg férőhelyet kínált öt utasának és csomagjaiknak, vezetői környezete egyszerre volt áttekinthető, sportos és futurisztikus, a csomagtartó dupla, felfelé és lefelé nyitható ajtaja és áthelyezhető, nagy teherbírású padlója pedig a rendszeretők és rendszerezők kedvencévé tette a modellt. Hajtáslánc-kínálata elsősorban nagyteljesítményű, takarékos benzin- és dízelmotorokból állt, legszívesebben azonban különleges HYbrid4 erőforrása miatt emlékezünk a típusra. Ez volt a világ első, sorozatban gyártott, dízel-elektromos öntöltő hibrid hajtáslánca, amely ráadásul elektromos összkerékhajtással is felvértezte a kompakt családi járművet.

Az egyetlen érdemi kritika, ami érhette az első kiadású Peugeot 3008-ast, az a sehová nem tehető formaterv volt. Sem a gömbölyded buszlimuzinok kedvelői, sem a magas építésű, szögletesebb szabadidőjárműveket keresők nem találták kellően tisztának a vérvonalát – azok viszont, akik a kombik egyszerű használhatóságát az egyterűek variálhatóságával kombinálták volna, és közben nem bánták, ha autójukra a crossoverek kalandkereső természetéből is ragadt valami, megtalálták a számításukat a különleges Peugeot-ban.

A típus pályájának delén megejtett modellfrissítés némiképp egyértelműsítette a Peugeot 3008 hovatartozását: az átrajzolt fényszórók és az elegánsabb hűtőmaszk a Peugeot 2008 karakteres vonásait öltötte magára. Ezek az új stílusjegyek már egyértelműen magukon viselték annak a Gilles Vidalnak a kézjegyét, akit 2010-ben neveztek ki a Peugeot formatervezési igazgatójának, és aki a márka jelenlegi arculatát – így többek között az egymilliomodik példányát most ünneplő, második generációs Peugeot 3008-as formavilágát is – megalkotta.

A Peugeot 3008 gyártása negyedik évében, 2020 végén átfogó modellfrissítésen esett át. Ennek során radikálisan átalakult a típus orrkialakítása. A klasszikus hűtőmaszk helyébe lépő, modern „építészeti” elemeket is magán viselő struktúra az azóta bevezetett, új generációs Peugeot 308-ast előlegezte meg. Ezzel olyan formai filozófiát tett közkinccsé, amely nem csak vadonatúj irányt jelöl ki, de korábban elképzelhetetlen lehetőségeket is teremt általában a márka és konkrétan a 3008-as számára egyaránt – immár túl az egymillión.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....
2024.05.06
Mintegy 10 perc alatt töltötték 10-ről 80 százalékra a Polestar 5 prototípusát az új szilícium....
2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....