BMW

Trump nyomása alatt állnak a BMW tervei

2017.02.19.

Harald Krüger a BMW elnök-vezérigazgatója egy spartanburgi nyilatkozatában kifejtette, hogy a márka nem zárkózik el attól, hogy egyes modelljeinek a gyártását áthelyezze az Egyesült Államokba, elkerülve ezzel a Donald Trump elnök által előirányzott kereskedelmi akadályokat.

Az aktuális politikai irányokra adott válaszokat Krüger a közlemúltban és megerősítette, hogy a jelenleg crossoverek összeszerelését végző spartanburgi (Dél-Karolina) gyár lehet az egyik új lokációja az 5-ös sorozat gyártásának, amennyiben Trump külföldi gyárakra vonatkozó fenyegetése valósággá válik. A Mercedes is fontolóra vett hasonló megközelítést annak érdekében, hogy elkerülje a „chicken tax” néven ismertté vált kereskedelmi barikádot. A csillagos márka azonban a Sprinterek gyártásának re-lokációját tartja napirenden, amit Charleston városába költöztetnének.

A dél-karolinai Spartanburg gyáregységben 8 ezer alkalmazott dolgozik jelenleg

Krüger szerint soha nem szabad kizárni annak a lehetőségét, hogy egy fontos piacon helyben történjen az összeszerelés, sőt! A vezérigazgató kihangsúlyozta, hogy a gyártási rendszerek egy rugalmas és széles spektrumon mozognak, így bármely modell gyártása áthelyezhető egyik országból a másikba. A bajor márka legnépszerűbb modelljénél (3-as sorozat) már történt hasonló eset. A döntés meghozatalától a gyártósorok elindításáig csupán 9 hónap telt el, amikor a regensburg és müncheni gyártást Dingolfingba költöztették. „Megfelelő előkészítéssel és rugalmasággal tehát könnyen áthelyezhető a gyártás” – Krüger szerint.

A január 20-án beiktatott elnök támadta a BMW-t, miután a márka közzétette hosszú távú  terveit, miszerint a mexikói San Luis Potosiban kíván gyárat építeni. Trump a német Bild c. napilapnak nyilatkozott és az üzente, hogy „a BMW-nek nem kellene időt és pénzt vesztegetni azzal, hogy Mexikóban gyártja a USA-ban eladott autókat, ugyanis ezáltal egy 35 százalékos import teher róható ki rájuk a jövőben”.

Az X-család majdem minden tagja itt készül, korábban a márka roadstereinek volt szülőhelye Spartanburg

A BMW 2019-től tervezi a 3-as sorozat szedánjainak teljes körű gyártását Mexikóban, mely országnak jelen pillanatban szabadpiaci megállapodása van életben számos országgal, az Egyesült Államokat és az Európai Unió tagállamait is beleértve. Az éves gyártási kapacitás 150 ezer darab autó lenne, melynek jelentős része az USA-ban kerülne a dílerekhez, ugyanakkor nem kizárt, hogy ha szükséges, az öreg kontinens is kaphat belőlük. Krüger kihangsúlyozta, hogy az Egyesült Államokbeli hányad még nem tisztázott és hozzátette, hogy várhatóan a spartanburgi gyáregység kapacitás háromszorosa lenne a Mexikóinak.

A Ford esetében hatott a Trump-féle nyomásgyakorlás, ugyanis a márka januárban hírül adta, hogy 1,6 milliárd dolláros befektetéssel készül gyárat építeni másfél kilométerre a BMW terültétől, San Luis Potosiban, később pedig megállapodtak, hogy inkább amerikai munkahelyek létrehozására fordítják az említett összeget.

Forrás: autonews.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
A Mercedes Sprinter éppen a pálya közepén állt meg. ..
2025.01.28
A Nemzetgazdasági Minisztérium 2024-ben az új ügyvezető kinevezésével megkezdte a Debrecen....
2025.01.28
Hosszú, szinte prémium hangulatú, kupésított városi terepjárót hozott a KG Mobility az Actyon....
2025.01.28
A rendőrök elfogták azt az 51 éves devecseri férfit, aki Magyarországra szállította a járműveket. ..
2025.01.28
Nézze meg a videót! ..
2025.01.28
Nagy teljesítményű, 800 voltos elektromos hajtásláncot fejlesztett a Bosch nagyobb méretű vízi....
2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....