Országos Rallye Bajnokság

„Trükkös balosban” búcsúzott ifjabb Tóth

2015.07.12.

A második szakasz végén történt, a céltól nem messze, egy balkanyarban. Az ifjabb Tóth János, Szőke Tamás kettős lecsúszott az útról, és bár előzőleg a hétszeres bajnok azt mondta, ezek a nyitott, veszprémi pályák jobban „tolerálják” az apróbb hibákat, ezúttal sajnos nem így történt.

A Peugeot 208 T16 R5-ös nem csupán „fénysérüléseket” szenvedett a kicsúszáskor, így a hétszeres bajnok kénytelen volt úgy dönteni, hogy feladja az országos bajnokság idei ötödik futamát. „Három kilométerrel a cél előtt, már az aszfaltos részen volt az a balkanyar, amelyben lecsúsztunk az útról, be az árokba. Mély volt, úgyhogy felült a Peugeot alja az árok szélére, és bár a nézők kiszedtek minket, nem tudtuk folytatni, mert megsérült a hűtő, és valószínűleg a motor is.

S hogy addig mi történt? Az első szakaszon nagyon sokat hibáztam, volt néhány túlcsúszásunk, a második azonban már eléggé dinamikus volt, gyorsabbnak éreztem, mint az elsőt, de hát nem tudtuk befejezni, úgyhogy teljesen mindegy is...” – nyilatkozta csalódottan a Peugeot-Total Hungária Rallye Team pilótája. „Az első gyorsaságin sok mindenen meglepődtünk, volt minden gondunk-bajunk, de azután úgy álltunk oda a második rajtjához, mintha akkor kezdődött volna a verseny. És jól ment az autó, szépen ugrattunk, nem csúsztunk túl, egészen addig a nagyon nehéz féktávig, addig a trükkös balosig... Sajnos számunkra ott véget ért a verseny, most egy kicsit nyalogatjuk a sebeinket, beletelik majd néhány napba, mire feldolgozzuk a történteket, de utána húzunk egy vonalat és megyünk tovább. Irány Kassa!” – tette hozzá a navigátor, Szőke Tamás. 

S hogy mi történt pontosan az autóval? Miért nem választották ifjabb Tóthék, hogy élnek a szuperrali szabály adta lehetőséggel, és büntetéssel ugyan, de folytatják? „Az autó eleje összetört, megsérült a hűtő, és bár Janiék átjöttek a célon, addigra már annyira magas volt a vízhőmérséklet, hogy nem jöttek tovább a szervizbe, mert nem akartak még nagyobb kárt okozni. Motort nem tudunk cserélni, úgyhogy nincs más választásunk, kivesszük és kiküldjük a Peugeot-hoz szervizelésre” – nyilatkozta a TRT csapat főnöke, Tagai Tamás.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.24
A Peugeot büszkén jelenti be, hogy a 100%-ban elektromos PEUGEOT E-208 és PEUGEOT E-308 végeztek az....
2025.01.24
A sebességtartó automatika ágyazott meg a mai vezetéstámogató rendszereknek ..
2025.01.24
Személyautókban már megszokott és jól bevált vezetőtámogató rendszereket optimalizált....
2025.01.24
A Szeged és Hódmezővásárhely között járó vasútvillamos (tram-train) az elmúlt évtizedek egyik....
2025.01.24
Oldalára borult egy kisteherautó az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán, a 15-ös....
2025.01.24
Igazi ritkaságot, egy kifogástalan állapotú 64 éves fehér Csajkát kínálnak eladásra 15 millió....
2025.01.24
Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben, a HungaroControl....
2025.01.23
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő.  ..
2025.01.23
A Toyota terjeszkedési stratégiája régóta az, hogy ott gyártja a termékeit, ahol eladja. Az....
2025.01.23
Tuningversenyt hirdetett a Mitsubishi, arra kérve a jelentkezőket, hogy mutassák be az átalakításon....