Dakar 2018

Toyotával tör győzelemre a korábbi Dakar-bajnok

2018.01.06.

Nászer el-Attija szerint három a dakari igazság, és ennek megfelelően idén harmadszor is a dobogó csúcsán szeretné zárni a világ legkeményebb terepraliját. Ezúttal ebben a Toyota Hilux lesz a társa.

A tevékenységeit 28 országban végző, autóit pedig 170 országban értékesítő Toyota nem csupán az autógyártás terén hisz a decentralizáció erejében. Miközben globális motorsport-tevékenységeinek központja Németországban található, WRC programját Finnországból irányítja, tereprali csapata pedig a bolygó másik féltekén, Dél-Afrikában készült fel az év legkeményebb, legnézettebb versenyére, a Dakar ralira.

A Toyota Gazoo Racing South Africa két titkos fegyvere az új fejlesztésű Hilux verseny-pickup és a katari születésű versenyző, Nászer el-Attija, aki már kétszer szakította át a Dakar képzeletbeli célszalagját. A csapat egy teljes éven át, megszakítás nélkül készült a megmérettetésre – méghozzá éles bevetéseken. Nászer és navigátora, Mathieu Baumel 2017-ben sorban harmadszor nyerte meg az FIA Cross Country Világkupát, az utóbbi két évben egy Toyota Hilux volánja mögött, így mindhárman elégedetten léphetnek tovább.

„A Toyota olyan új autót épített, amellyel rendkívül meg vagyunk elégedve. Új a futómű, és tökéletesítették a vezetői üléshelyzetet. Még csak összehasonlítani sem igazán tudnám a korábbi versenyautónkkal” – mondta a sokoldalú sportember, aki nemcsak a volán mögött ért el sikereket, hanem sportlövőként is a világ legjobbjai közé tartozik. A Dakaron eddig két arany- (2011, 2015), egy ezüst- (2010) és egy bronzérmet (2014) szerzett, a szériagyártású autók rali-világbajnokságában (PCWRC) 2006-ban koronázták világbajnokká, míg koronglövőként öt ízben képviselte hazáját olimpiai játékokon, legutóbb Londonban (2012) harmadikként zárta a vetélkedést.

Nászer el-Attija nem egyedüli Hiluxosként vág neki a perui homokdűnéknek. A Toyota Gazoo Racing színeiben további két csapat is rajthoz áll Dél-Amerikában: Giniel de Villiers (Dél-Afrika) és navigátora, Dirk von Zitzewitz (Németország) összeszokott párost alkotnak, 2009-ben együtt nyerték meg a Dakart, ahol azóta további öt dobogós helyezést – három ezüstérmet (2011, 2013 és 2015) és két bronzot (2012, 2016) – zsebelhettek be, ebből az utóbbi négyet már Toyota Hiluxszal. A holland Bernhard ten Brinke abban az évben debütált a Dakaron, amikor de Villiers átnyergelt a Toyotára, és rögtön az előkelő nyolcadik helyen végzett. Idén hatodszor vág neki a távnak, navigátora a francia Michel Perin lesz.

A Dakar-képes Toyota Hilux szinte csak strapabíró technikájában mutat hasonlóságot az utcai változattal. Az 5.0 literes, V8-as benzinmotorral szerelt versenyautó legnagyobb teljesítménye valahol 350 lóerő körül van, a maximális forgatónyomaték 560 Nm. Mindez egy Sadev gyártmányú, hatfokozatú szekvenciális versenyváltón keresztül jut el a hajtott kerekekhez, amelyeket hatdugattyús AP Racing versenyfékekkel szereltek fel.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
Nemrég egy illegálisan és nem hétköznapi módon tuningolt Suzuki Swift tulajdonosát igazoltatták a....
2024.05.02
A videó elején látszik, hogy egy kamion előzése okozza a torlódást, az autósoknak pedig nem....
2024.05.02
Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában gazdagabb felszereltséggel kerül forgalomba a....
2024.05.02
Az észak-amerikai tevékenységének bővítése során a Volkswagen-csoport fokozza együttműködési....
2024.05.02
A Székesfehérvári Járási Ügyészség vádat emelt azzal a férfival szemben, aki közel 10 km-en át....
2024.05.02
A Tesla megkezdi a Cyber Odyssey körutat Európában, melynek keretében sok országban, így nálunk is....
2024.05.02
A Győri Járási Ügyészség vádat emelt egy 38 éves férfival szemben, aki a korábbi közlekedési....
2024.05.02
És van rá logikus magyarázat.   ..
2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....