GR Yaris

A Toyota a Rally Világbajnokságban is mindent vitt

2021.11.25.

A Hosszútávú Világbajnoksághoz hasonlóan a Toyota idén a Rally Világbajnokságban is mindent vitt, miután Ogier, Ingrassia és a TOYOTA GAZOO Racing csapata felülhetett 2021-es bajnoki szezon trónjára. A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team lenyűgöző bajnoki triplát ért el az ikonikus monzai pályán, hiszen az utolsó fordulóban kettős győzelemmel elhódították a csapatbajnoki címet, míg Sébastien Ogier és Julien Ingrassia stílusosan szerezték meg a legjobb pilótának és navigátornak járó koronát, immár nyolcadik alkalommal.

Ogier és Ingrassia csapattársaikkal, Elfyn Evansszel és Scott Martinnal mérkőztek meg az utolsó fordulóban Monzában, és a két legénység a hétvége során ennek megfelelően hatalmas csatát vívott a győzelemért, hatszor is helyet cserélve az élen. Az utolsó napon három trükkös szakasz várta őket Monza városa körül, és mindössze fél másodperc volt közöttük – ráadásul a reggeli nyitóteszten is azonos időket futottak.

Evans az utolsó előtti szakaszon elakadt, ami végül Ogier javára döntötte el a küzdelmet, aki tudta, hogy a dobogós helyezés elegendő a cím bebiztosításához. Ogier és Ingrassia a szezonban ötödször tudtak diadalmaskodni Monte Carlo, Horvátország, Szardínia és Kenya után. Ez volt az 54. WRC-győzelmük, amelyet ráadásul közös pályafutásuk utolsó versenyén szereztek meg: Ogier 2022-ben ugyan továbbra is a TOYOTA GAZOO Racing csapatával versenyez majd, de nem áll rajthoz az összes fordulóban, míg Ingrassia rendkívül sikeres pályafutása után kiszáll a navigátori ülésből. 

Evans és Martin megszerezték az ötödik Toyota kettős győzelmet a szezonban, és a portugáliai, illetve finnországi győzelmekkel a zsebükben zsinórban második éve állhatnak fel a dobogó második fokára a világbajnokságon.  Csapattársaikkal együtt Kalle Rovanperä és navigátora, Jonne Halttunen is kulcsfontosságú szerepet vállaltak a csapat sikerében, miután idén megszerezték első győzelmeiket Észtországban és Görögországban. Az utolsó fordulóban példamutató csapatjátékosok voltak, és arra koncentráltak, hogy biztosan pontszerző helyen fussanak be, ezzel biztosítva a gyártói bajnoki cím megszerzését – ez pedig a kilencedik helyezésükkel sikerült is.

A Toyota ötödik alkalommal nyerte meg a gyártók világbajnoki címét – amivel a harmadik helyen áll az örökranglistán –, és ez a második elsőségük, amióta 2017-ben visszatértek a sportágba a Yaris WRC-vel. Ez volt a 26., és egyben utolsó győzelme az autónak a World Rally Car érában, hiszen 2022-től a hibridmeghajtású Rally1 versenygépek veszik át a főszerepet. A TGR WRC Challenge Program pilótája, Takamoto Katsuta navigátorával, Aaron Johnstonnal az oldalán a hetedik helyen végzett összetettben, ráadásul a fordulót záró Power Stage szakaszon úgy tudott második időt autózni, hogy az utolsó előtti teszten megsérült az autója, amit a csapat szerelői elképesztő munkával, a mindössze 15 perces szervizszünetben képesek voltak helyrehozni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.12.01
- Hárommilliárd forintos kormányzati támogatásból épült Sopronban új, modern, ötszintes parkolóház....
2021.12.01
Már a római birodalom idején település állt itt, 2000 évvel ezelőtt a híres Borostyánút is....
2021.12.01
Közúti közlekedés biztonsága elleni bűntett elkövetésével gyanúsít a Dunaújváros Rendőrkapitányság....
2021.12.01
Jövőre is hatfutamos országos bajnokságot rendeznek terepraliban, és a szakágvezetés novemberi....
2021.12.01
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának (kgfb) átlagos állománydíja 44 ezer....
2021.12.01
A BMW első, tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinjának prototípusai a hajtáslánc- és futómű-....
2021.12.01
„Autót szerelni menő!” - Interjú Őri Péter felkészítő tanárral. ..
2021.12.01
Közúti közlekedési baleset történt a 4-es számú főút 324. kilométerszelvényében Fényeslitkénél 2021....
2021.12.01
Elindult a jövő évi országos és megyei autópálya-matricák előértékesítése. A vignettákat a Nemzeti....
2021.12.01
A beszállítói fennakadások és a félvezető alkatrészek hiánya miatt jelentős mértékben, tíz évvel....