Aston Martin Valkyrie
Tudtuk, hogy a FIA WEC Hosszútávú Világbajnokság új aranykorát hozza majd el a Hypercar szabályrendszer, de azért ekkora felhozatalra csak álmunkban gondoltunk. A világbajnokság, melynek része a legnagyobb presztízsértékkel bíró Le Mans-i 24 órás most egy újabb nagykutyát vonzott be, akik ráadásul nem a megúszós, nagyrészt adott hajtáslánc elemekből dolgozó LMDh szabályrendszer szerint alkották meg saját prototípusukat, hanem a sokkal nagyobb szabadságot adó LMH rendszer szerint. Ez bizony az Aston Martin, ami a mezőny egyetlen V12-es Hypercarját fogja szállítani a versenypályákra.
Egyedül a Cadillac prototípusa szívómotoros még, ám abban V8 dolgozik. Az Aston Martin Valkyrieben egy 6,5-literes, Cosworth V12 van, amit kifejezetten a hosszútávú versenyzésre hangoltak. Valós teljesítménye állítólag 1140 lóerő, ám a szabálykönyv és a megbízhatóság miatt 680 lóerőre korlátozták. Csökkentették a fordulatszámot és levegő-üzemanyag arányt, hogy jobb fogyasztást, ezáltal kevesebb boxkiállást érjenek el. Az LMH szabályrendszer aerodinamikailag is több szabadságot ad, így a Valkyrie szinte teljesen hasonlít az utcai változatra. A FIA WEC sorozat mellett az amerikai IMSA szériába neveznek majd és a 007-es rajtszámot is visszakapják. Ezt az autót a brit Harry Tincknell és Tom Gamble páros hajtja majd, míg a 009-es autóval Marco Sorensen és Alex Riberas versenyez majd.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!