WRC

Továbbra is Neuville vezet Spanyolországban, a vb-cím is nyitott maradhat

2021.10.17.

A Hyundai belga pilótája ellentmondást nem tűrően tartja az első helyet, a második helyet pedig Elfyn Evans őrzi, aki ezzel életben tartja világbajnoki reményeit.

Theirry Neuville egyre közelebb kerül idei második versenygyőzelméhez, ugyanis a Katalán-rali második napján is remekül vezetett. Costa Daurada hegyeinek sima, kanyargós aszfaltútjain senki sem tudta igazán megközelíteni a belgát, így a pénteki 0,7 másodperces előnyét 16,4 másodpercre növelte Elfyn Evanshez képest. Neuville megnyerte a péntek délutáni három gyorsaságit, aztán szombaton ott folytatta, ahol abbahagyta: további öt szakaszgyőzelmet írtak fel a neve mellé, mire egy másik pilóta (Ogier) is tudott végre nyerni egy gyorsaságit. Neuville visszavágott, és a nap utolsóját is megnyerte Salou belvárosában.

„Nem volt könnyű. Reggel trükkösek voltak a körülmények a köddel és a piszkos pályákkal, sok murva volt felhordva rájuk. Mindig jó érzés a dobogó tetején állni, de holnap még egy kihívásokkal teli nap vár ránk, még semmi sem dőlt el” – nyilatkozta Neuville szombat este.

 

Evansnak csak arra maradt ereje, hogy a második helyet őrizze. Neki az a kulcsfontosságú, hogy Ogier előtt maradjon ezen a versenyen, mert csak így tudja életben tartani világbajnoki reményeit egy versennyel a szezon vége előtt. Ez sikerült is, 22,3 másodperccel előzi meg a franciát, és magabiztosan őrzi a második helyet. „Nem vagyok elégedett, nem ilyen napot szerettem volna. Reggel nem éreztem magam kényelmesen, de délután még rosszabb volt. Volt pár terület, amin megpróbáltunk javítani a beállítások változtatásával, ami részben sikerült is, de cserébe az autóm általános egyensúlya rosszabbá vált” – nyilatkozta Evans szombat este.

Ogier délelőtt még nem találta a ritmust, Dani Sordo 0,2 másodpercre megközelítette, de délutánra változtatott a Toyota beállításain, amitől magára talált. „Jobb későn, mint soha” – nyilatkozta a hétszeres világbajnok. „Nehéz volt a verseny első fele, ezért sokat dolgoztunk a kocsin, aminek most meglett eredménye. Még sosem fordult elő velem, hogy ennyit változtassak az autómon verseny közben, de ettől legalább jobb lett a tempónk” – nyilatkozta Ogier.

Dani Sordo egész nap egyre nagyobb hátrányból követte Ogiert, de az utolsó szakaszon a hátrányát 1,2 másodpercre csökkentette annak köszönhetően, hogy lefulladt a vetélytársa autója a városi gyorsaságin, Salouban. Kalle Rovanperä 32,4 másodperccel mögötte az ötödik. A fiatal finn megúszott egy komoly hibát szombaton, amikor mezőn átvágva vett be egy jobbkanyart, nagyon nagy tempóval.

Adrien Fourmaux bravúrok után keserű szájízzel zárta a napot. Mindent kihozott a Fordból amit lehetett, egyszer még a szakaszgyőzelem is elérhető közelségbe került számára, de délután nekicsúszott a szalagkorlátnak, amitől megsérült a Fiesta WRC és defektet is kapott. Több mint 10 perc hátrányt szedett össze a törött féltengely, a sérült kormányzás és felfüggesztés miatt.

A csapattársa, Gus Greensmith reggel kapott defektet, délután meg az egyik szenzor rendetlenkedett a Fordja motorjában. Az M-Sport pilóták problémái lehetővé tették Oliver Solbergnek, hogy feljöjjön a hatodik helyre, bár a nap végén a Hyundai kuplungproblémái hátráltatták, ezért ismét visszacsúszott a hetediknek.

Vasárnap négy szakasz és 50,9 km gyorsasági vár a mezőnyre, az utolsó szakasz a bónusz pontokért is zajló Power Stage lesz.

Az állás szombat este:

1 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) 2h03m45.7s

2 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +16.4s

3 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +38.7s

4 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 Coupe WRC) +39.9s

5 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +1m12.3s

6 Gus Greensmith/Chris Patterson (Ford Fiesta WRC) +3m45.2s

7 Oliver Solberg/Craig Drew (Hyundai i20 Coupe WRC) +3m45.9s

8 Nil Solans/Marc Martí (Hyundai i20 Coupe WRC) +3m53.8s

9 Eric Camilli/Maxime Vilmot (Citroën C3 Rally2) +7m52.8s

10 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia Rally2 evo)

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.09
A kilencszeres rali-világbajnok megszerezte a rekordot jelentő ötödik egyéni Race of Champions....
2025.03.09
A Morgan Supersport BMW-fejlesztésű turbómotorral és új alumíniumötvözetű alvázon gurul majd. ..
2025.03.09
Ezek a sofőrök nem csak a saját életükért nem aggódnak, hanem másokéért sem. ..
2025.03.09
Még a Doktor olaszországi farmjára is ellátogathatnak a vásárlók, másnap pedig eltölthetnek egy....
2025.03.09
Sem a benzinmotorokat, sem a kézi váltót nem hagyja kihalni a Toyota. Sportos modellek egész sorát....
2025.03.09
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Kisstílű bűnöző. ..
2025.03.09
Beszámoló olvasható az útépítés körüli beton, aszfalttal, makadám, bitumen vitáról…Megtudhatjuk,....
2025.03.09
A III. kerületben telepített szürke traffiboxok folyamatosan rögzítik a száguldozó sofőröket.....
2025.03.09
A sorozatgyártás 2005. március 1-jén indult be az üzemben az E90-es BMW 3-as limuzinnal. Azóta....
2025.03.09
A magyarok döntő többsége találkozott már olyan közlekedési helyzettel, ahol egy sofőrt a neme....