Qualisport Racing
Nincs annál fájdalmasabb a versenysportban, mint amikor a célhoz közeledve üt be a baj, márpedig a Qualisport Racing kamionos különítményével ez történt a 2019-es Morocco Desert Challenge utolsó előtti napján, pénteken. A Scania Qualisport Torpedo kormányszervója megadta magát a 7. szakaszon, Merzouga és Bouarfa között, így az előző napon még a kamionos összesítés 11. helyén állomásozó alakulat kénytelen volt félbeszakítani az előírt penzumot…
„Az elején ástunk egy keveset, aztán arra lettünk figyelmesek, hogy folyik a kormányszervóból az olaj, amit jobb híján azzal próbáltunk kezelni, hogy mindig újratöltöttük. Emiatt nagyjából 50-60 kilométerenként meg kellett állnunk. Elküzdöttük magunkat a pihenőpontig, de onnan már csak 15 kilométert tudtunk menni, a szervó ugyanis megállt. Félbe kellett szakítanunk a szakaszt, kikászálódtunk az aszfaltra és sima közúton gurultunk el a táborig. A srácok azonnal nekiláttak a javításnak, hogy legalább holnap, az utolsó napon még tudjunk kamionozni egy jót. Sajnos a jó eredmény ezzel odavan, ami keserves csalódás mindannyiunk számára, de nem tudunk mit tenni. Ilyen a technikai sport, ez mindig benne van a pakliban” – mondta a Qualisport Racing pilótája, Kovács Miklós.
Szerencsére Ács László fedélzeti szerelő vezetésével a szervizcsapat kijavította a Scania Qualisport Torpedo szervóproblémáját, ráadásul a 7. szakasz félbeszakítása után a büntetés 40 perc lett. Ez azt jelenti, hogy a Kovács, Czeglédi, Ács trió a szombati zárónap előtt megőrizte a 11. helyezést a #MoroccoDesertChallenge kamionos kategóriájának összesítésében.