BMW Group

Tovább nőtt a BMW legnagyobb európai gyára

2020.07.13.

A bajor gyártó dingolfingi gyárának szomszédságában működő új létesítmény évente több mint félmillió darab hálózatról tölthető gépkocsi hajtáslánc-technológiáját lesz képes házon belül előállítani. A több mint 500 millió euró befektetésével rendszerbe állított üzemben megkezdődött a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációjának sorozatgyártása.

A BMW Group Dingolfingban működő legnagyobb európai gyára szomszédságában megnyitotta hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák tömegtermelésére szakosodott, új kutatás-fejlesztési központját. Jóllehet, Dingolfingban már 2013 óta készülnek a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák egyes alkatrészei, a bajor prémiumgyártó a mostani átalakítással jelentős mértékben fokozza termelési kvalitásait. Markus Söder, Bajorország miniszterelnöke és Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke közösen indította be jelképesen a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia tömegtermelését. A vadonatúj fejlesztésű, kompakt megoldás – amely egy házban egyesíti az elektromos motort, az automataváltót és a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikáját – elsőként a nyár végétől Kínában készülő BMW iX3 modellben mutatkozik be.

Hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák tömegtermelésére szakosodott kutatás-fejlesztési központjában a BMW Group a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák számos alkatrészét házon belül állítja elő, így többek között az energiatároló modulokat, a nagyfeszültségű akkumulátorokat és az elektromos motorokat is. A kezdeti nyolc gyártósort a következő években további négy egészíti majd ki, amellyel az elektromos mobilitás terén is tovább nő a BMW tömegtermelési kapacitása.

A hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák tömegtermelésére szakosodott kutatás-fejlesztési központ gyárterülete a következő néhány évben mintegy megtízszereződik: a 2015-ben útjára indított, eredetileg 8 000 négyzetméteres terület 80 000 négyzetméteresre bővül. Az üzemben dolgozó munkatársak száma ugyancsak ugrásszerű növekedésnek indul: csak 2020 első felében 600-ról 1 000-re nőtt a létesítmény munkatársainak száma. Középtávon a kutatás-fejlesztési központban több mint 2 000 ember dolgozik majd.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.14
Új sorhatost vezetni 2025-ben olyan élmény, mint egy régen megkedvelt és nehezen beszerezhető ízt....
2025.02.14
Közlekedéstörténeti pillanat: forgalomba állítják az új magyar elektromos buszt! A magyar-cseh....
2025.02.14
A Porsche folytatja megszorító programját, és 2029-ig 1900 munkahelyet szüntet meg Németországban.....
2025.02.14
Azt gondolnánk, hogy az autóépítés nagyon drága dolog. Egy vietnámi Youtuber-csapat azonban inkább....
2025.02.14
A gyártó 2025-ös előrejelzései alapján a váltás "jelentős további kiadásokat" fog eredményezni. ..
2025.02.14
A finiséhez érkezett az általános felvételi eljárás, február 15-ig, szombatig lehet jelentkezni a....
2025.02.14
A VOLÁN Egyesülés – az Építési és Közlekedési Minisztérium, valamint a KTI Magyar....
2025.02.14
Az európai szintű közlekedésbiztonsági ellenőrzés elsősorban a tehergépjárművek és autóbuszok,....
2025.02.14
A Lexus NX SUV új változata azoknak szól, akik a megszokottól eltérő kalandokra vágynak: a....
2025.02.14
Meglepő keresztségek, melyekkel tesztelheti általános műveltségét is.   ..