autonóm

A Toshiba egy új kompakt, nagy hatékonyságú szilícium alapú fotonszámlálót (SiPM) mutat be a félvezetős LiDAR-hoz

2020.08.05.

Az autonóm vezetés felé haladás jegyében a Toshiba nagy felbontású, nagy hatótávolságú fényérzékelő technológiát vezetett be a félvezetős LiDAR rendszerekhez. A nagyméretű mechanikus alkatrészek elhagyásával a technológia költség- és helymegtakarítást eredményez, valamint növeli a működési megbízhatóságot. A középpontban a Toshiba védett kompakt, nagy hatékonyságú szilícium alapú fotonszámlálót (SiPM) áll.

 

 

A SiPM általában nagy távolság mérésére alkalmas, mivel nagyon fényérzékeny. A SiPM-en lévő fénynyelő celláknak azonban helyreállítási időre van szükségük, és erős környezeti fényviszonyok között is nagyszámú cellára van szükségük, mivel tartalék cellákkal kell rendelkezniük, hogy reagáljanak a visszavert lézerfényre.

 A Toshiba SiPM egy tranzisztor áramkört alkalmaz, amely újraindítja a cellákat a helyreállítási idő csökkentése érdekében. A cellák hatékonyabban működnek, és kevesebbre van szükségük, így biztosítva a kisebb SiPM-et. Ez magasabb felbontású SiPM tömböt valósít meg, miközben fenntartja a jó érzékenységi tulajdonságokat.

 

 

A jelenlegi LiDAR rendszereknek mechanikus alkatrészekre van szükségük a lézerek és a hozzájuk tartozó optikai érzékelőkészülékek folyamatos forgatásához. A félvezető LiDAR használata ehelyett számos működési előnyt biztosít.

A kereskedelemben kapható lencséket használó LiDAR prototípussal terepen végzett kísérletek a széles látószögűtől a fotólencsékig, megmutatták a rendszer hatékonyságát, legfeljebb 200 méteres távolságon. Ez ténylegesen megnégyszerezi a jelenleg elérhető félvezető LiDAR rendszerek képességeit nagy felbontás mellett.

 

 

Ezenkívül a Toshiba LiDAR rendszere könnyen alkalmazható kereskedelmi lencsékkel, ami kiküszöböli az összetett testre szabást és lehetővé teszi annak alkalmazását számos önvezető járműben. A technológiában rejlő kompaktság lehetővé teszi a több helyen történő elhelyezését, olyan járművekre, amelyek korábban jelentős kihívást jelentettek; és kibővíti a LiDAR alkalmazásokat is az autóiparon kívül.

A Toshiba folytatja a kutatást és a fejlesztést a LiDAR mérési tartományának további kiterjesztése, a felbontás növelése és a miniatürizálás elősegítése érdekében, azzal a céllal, hogy a SiPM a gyakorlatban is felhasználható legyen 2022-ben.

 

P.D. - Ő.P.

Forrás: 
Forrás: https://www.greencarcongress.com/2020/07/20200707-toshiba.html

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.12
Meglepő rekordokat produkált 2024-ben is a biztosítási piac a Netrisk saját adatain alapuló....
2025.01.12
Tavaly közlekedett a legtöbb vonat Utasellátó szolgáltatással, amit összesen csaknem 1 millió utas....
2025.01.12
A Felsőszentiván-dűlői vasúti átjárónál van szükség tűzoltói beavatkozásra – írta a....
2025.01.12
Az Árpád úton, az Újpest-központ metrómegálló közelében karambolozott két autó – jelentette az....
2025.01.12
Fázós sofőröknek hoztunk pár tippet Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában, hogyan lehet....
2025.01.12
A bajor prémiumgyártó mintegy negyven év után cseréli le régi aeroakusztikai szélcsatornáját. ..
2025.01.12
A világ legjobb női autóját minden évben megszavazó WWCOTY (Women's Worldwide Car of the Year)....
2025.01.12
A BYD szédületes tempót diktál Brazíliában, tavaly megnégyszerezte az eladásait, és ezzel a dél-....
2025.01.11
Téli izgalom a jégen: a Lamborghini Esperienza Neve debütált Belső-Mongóliában. A Revuelto, a....
2025.01.11
Az autósok között kettős Mini-sikerrel zárult a Szaúd-Arábiában zajló 47. Dakar-rali hatodik....