EuroNCAP
Az EuroNCAP új, minden korábbinál átfogóbb tesztjében már azt is vizsgálják, hogy az adott autó rendelkezik-e gyalogosfelismerésre is képes automatikus vészfékező rendszerrel. A Toyota Priusnak ez nem okozott problémát, mivel a széria Safety Sense rendszernek a része ez a vezetéstámogató biztonsági rendszer. Így a Prius lett az első jármű, ami ötcsillagos töréstesztet ért el a 2016-os szabványok szerint.
A Suzuki indiai gyártású kisautója, a hamarosan Magyarországon is kapható Suzuki Baleno nem szerepelt ilyen jól. Csak három csillagot gyűjtött a szériafelszereltségű változat, ami nagyrészt az asszisztens rendszerek hiányának tudható be, mivel a többi területen (utasvédelem, gyermek utas védelem, gyalogosvédelem) igen jól szerepelt a kocsi. A feláras Radar Brake Support csomaggal ellátott verzió már négyet kapott az Euro NCAP-től. Ebben a csomagban automatikus vészfék asszisztens van ugyan, de az csak a járműveket ismeri fel, a gyalogosokat nem.
Az idei évtől kezdve az EuroNCAP kettős értékelést vezet be bizonyos típusok esetén. Az egyik arra fog vonatkozni, ami a szériaváltozat az Európai Unióban, a másik pedig arra, amikor az autót felszerelték a feláras biztonsági rendszerekkel. így a vásárlók is megtudhatják, hogy mennyit lehet javítani egy autó biztonsági szintén extrának számító rendszerek megvásárlásával.
„A gyalogosvédelmi rendszerek vizsgálatának bevonása a komplett értékelésbe egy kulcsfontosságú mérföldkő az autóipari biztonsági fejlesztések történetében, mert ennek köszönhetően minden piaci szegmensben elterjedhet ez a technológia. Ezzel párhuzamosan egyre nagyobb kihívást jelent nekünk megmutatni a vásárlóknak, hogy milyen előnyökkel jár az új biztonsági rendszerek megvásárlása. A kettős értékelés megkönnyíti majd a legbiztonságosabb autó kiválasztását” – mondta Dr. Michiel van Ratingen, az Euro NCAP szervezet főtitkára.