piac
A személyautó márkák versenyében magabiztosan, nagy előnnyel vezet a Suzuki (8583 személyautó, 85,66 százalékos megugrás 2023-hoz képest), a japán márka piaci részesedése 13,55 százalék, mögötte a Toyota a második (7521 személyautó, 0,15 százalékos stagnálás), harmadik a Skoda (5392 autó, 0,72 százalékos mínusz), negyedik a Volkswagen (4876 személyautó, 1,94 százalékos javulás). Ötödik a Kia (3232 autó, 13,77 százalékos esés), hatodik a készleten lévő autóit tavasszal kiárusító Nissan (3143 autó, 300,38 százalékos szárnyalás).
Jól kezdte az évet a magyar személyautó-piacon a Hyundai (2901 autó, 46,59 százalékos elrugaszkodás), jól megy a Renault-nak (1921 személyautó, 65,32 százalék plusz), a Volvónak (1872 autó, 30,36 százalék plusz), a Teslának (1287 autó,83,86 százalékos gyarapodás), az MG-nek (1203 autó, 77,96 százalékos javulás), a Hondának (416 autó, 71,19 százalékos nekilódulás). Berobbant a statisztikába a kínai BYD (515 autó), menetel a Cupra (376 autó, 58,65 százalék többlet), felébredt sokéves álmából a Mitsubishi (242 autó, 118,02 százalékos emelkedés). Szaporodnak a Ferrarik (22 autó, 37,5 százalék plusz), az Aston Martinok (15 autó, 66,67 százalék plusz) és a Maseratik (8 autó, 100 százalék többlet).
Gyengén áll a Ford (2716 személyautó, 30,07 százalék mínusz), rosszul kezdte az évet és nem talál magára a Fiat (449 személyautó, -60,92 százalék), gyengén teljesít a Mini (213 autó, -38,62 százalék), a Porsche (201 autó, -31,63 százalék), a Jeep (93 autó, -56,13 százalék) és a DS (26 autó, -58,06 százalék) sem remekelt.
A magyar személyautó-piacon az év első hónapjaiban a B SUV kategória volt a legnépszerűbb (26,25 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki Vitara 4279 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalják el (20,82 százalék részesedéssel) (bestseller a Nissan Qashqai 1877 autóval), ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (19,34 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia modell (3294 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (211 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Passat (713 autó), a kisautók között a Suzuki Swift vezet (834 autó), a minik között a Toyota Aygo (449 autó) az első, a nagyautók között vezet a Toyota Camry (216 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Toyota GR 86 (32 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a Mercedes-Benz S-osztály/AMG/Maybah (102 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (200 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Tesla Model Y (798 autó). Élen az E kategóriás szabadidő-autók mezőnyében a BMW X5/M (376 autó), az F kategóriában pedig a BMW X7/M (129 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (1198 jármű) és a Ford Transit Custom (1391 jármű), a kishaszonjárművek között a Toyota Proace City (320 jármű), a legmenőbb pickup a Toyota Hilux 1593 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (544 jármű).
Idén is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Lamborghini Revuelto, két Lotus Emira, egy BMW Alpina XB7, egy Mercedes-Benz EQS AMG, egy Lexus RC F, egy Ferrari 296 GTB, egy Aston Martin DBS, egy Ferrari 812 Competizione,egy Audi RS7 Sportback, egy Audi R8 Coupé, két Aston Martin DB12 Volante, két Ferrari 296 GTS, két BYD Han, két Alpine A110, két Bentley Flying Spur, két Bentley Bentayga, két Audi R8 Spyder, három Aston Martin Vantage, három Audi e-tron GT, négy Ferrari SF90, négy Audi S8, négy Volkswagen California, négy Aston Martin DBX, négy Jaguar F-Type, öt Lamborghini Huracan, öt Aston Martin DB12, öt Porsche Taycan, öt Ferrari Purosangue, hat Mercedes-Benz S-osztály Maybach, hét Bentley Continental, hét Lexus LM, hét Lexus LC 500, kilenc Lamborghini Urus, kilenc Ferrari Roma, tíz Mercedes-Benz SL AMG, 11 Mercedes-Benz GLS Maybach, 16 Tesla Model X, 20 Mercedes-Benz G AMG, 21 Audi RS6 Avant, 22 BMW 7 M, 23 Porsche 911, 28 Mercedes-AMG GT, 47 BMW XM, 94 Porsche Cayenne.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 3039-et, -0,1 százalékos stagnálás). Esett a buszértékesítés, 222 ilyen járművet - amiből 47 nagy, 12 tonnánál nehezebb - vettek az első hat hónapban Magyarországon (64,9 százalékos gyengülés). Ezek közül csak kettő magyar gyártású.
Top 80 új autó Magyarországon 2024-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-VI. hónap)
(forrás: Datahouse)