Norvégia
Az elektromosautó-eladások 48,2 százalékkal estek vissza, de a részesedésük az újautópiacon még mindig 90 százalék feletti. A hibridek iránti kereslet 53,2 százalékkal zsugorodott 557-re, a konnektoros hibrideké 74,9 százalékkal 210-re esett vissza, a benzinesek a piac 0,8 százalékát, a dízelek 2 százalékát birtokolják. A Tesla (-71,7 százalék) nagymértékben visszaesett az előző évhez képest, de 22,9 százalékos részesedésével könnyedén megtartotta első helyét a hónapban. 2023 márciusa 40,8 százalékos részesedéssel rekordot jelentett a márka számára. A nagy márkák mind estek: a Toyota (-53,5 százalék), a Volkswagen (-43,8 százalék) és a Volvo (-51,9 százalék) is jelentősen gyengült. Márciusban a Hyundai (-10,9 százalék) megtartotta a 4. helyét, míg a kínai MG (+112,3 százalék) felugrott a 6. helyre. Szépen erősödött a Suzuki (+335,6 százalék), a BYD (+193,5 százalék), az Xpeng (+1460 százalék) és a Honda (+13700 százalék).
A modellek tekintetében a Tesla Model Y (-73,2 százalék) uralkodik 20,4 százalékos részesedéssel, szemben az egy évvel ezelőtti 38,4 százalékos rekorddal. Távolodik tőle a Toyota bZ4X (-25,7 százalék), a VW ID.4 (-27,7 százalék) és az újonnan érkező, igen népszerű Volvo EX30 is lemaradt. Az Esztergomban gyártott Suzuki S-Cross (+1646,2 százalék) a legkelendőbb nem elektromos autóként a kilencedik helyen áll, és a top 10-ben a legszebb emelkedést mutatta be márciusban. Az MG4 (+246,3 százalék) a 8. helyen tanyázik, az Audi Q4 e-tron (+9,3 százalék) és a Hyundai Kona (+0,8 százalék) szintén a pozitív tartományban van. Márciusban szenvedett ugyanakkor a VW ID.3 (-52,6 százalék) és a Tesla Model 3 (-51,5 százalék).
Top 20 márka Norvégiában 2024-ben (I-III. hónap)
Top 20 modell Norvégiában 2024-ben (I-III. hónap)
(forrás: OFV AS)