autósport
Egy autó, ami első nekifutásra leverte a mezőnyt és megdöntötte a korábbi rekordokat, egy autó, aminek legkevésbé formája a nyerő. Az évente megrendezett goodwoodi Festival of Speed hegyi felfutóján mutatták be és ha minimális különbséggel is, de a McMurtry Automotive Spéirling nevű elektromos versenyautója 39,08 másodperces idővel megdöntötte az elektromos VW ID.R 39,9 másodperces rekordját. Idén nyáron a németországi Hockenmheimringen is csúcsot döntött.
Hogy mitől ilyen gyors ez a brit kocsi? A Batmobilt idéző versenyautó iszonyatos stabilitásának magyarázata az óriási leszorítóerő, melyet úgy érnek el, hogy ventilátorral kiszippantják a levegőt alóla. Az ötlet nem új, így működött az 1978-as Brabham BT46 B versenyautó, melynek nyerő megoldását már az első fölényes győzelme után kitiltottak a Forma 1-ből.
A sebességfesztiválon és Hockenheimben is a Forma1-et megjárt Max Chilton vezette a a Spérilinget. A rekordsikeren felbuzdulva a McMurtry Automotive vezetője, Thomas Yates azonnal azt nyilatkozta, hogy kisebb szériában gyártani fogják az élménygépet, melynek utcai változata álló helyzetből 2 másodperc, a pályavariáns másfél másodperc alatt gyorsul százra, mert a leszorító erőt produkáló ventilátort csak ringen lehet majd használni.
Az ezer lóerős gép tömege mindössze egy tonna, és ezért is kell a ventilátor, hogy nagy tempónál is megfelelően tapadjon az útra.
Idén a McMurtry Spéirling PURE rajongói autója megdöntötte a zárt kerekű pályarekordot Hockenheimringen, ahol 75 százalékos teljesítményen és 75 százalékos leszorítóerővel futva 1.24.43-as köridőt ért el a németországi Dörr Group Trackday-n, 2024. június 8-án.
Ez a valaha volt leggyorsabb zárt kerékkel hajtott autó Hockenheimben (3,9 másodperccel gyorsabb, mint a 2020-as DTM kvalifikáció leggyorsabb eredménye) és 14,1 másodperccel gyorsabb, mint a pályára szánt Mercedes-AMG One hiperautó szériaautós rekordja.
A kombinált tesztelési és bemutató esemény egyben McMurtry európai dinamikai bemutatkozása is volt a márka legnagyobb kereskedői pályanapján.
A McMurtry Spéirling PURE hiperpálya-autó ára 895 ezer font + adók és szállítás.
Jelenleg a McMurtry a rendszereket a maximális teljesítmény 75 százalékáig hajtja, miközben az egyes üzemmódokat új pályákon és különböző éghajlaton ellenőrzik. Idén és jövőre még további rekordkísérleteket tesznek világszerte, miközben a teszt- és validációs program a 100 százalékos teljesítmény és 100 százalékos leszorítóerő beállítások felé halad.
Június 7-én és 8-án a Spéirling PURE (Validation Prototype 1) rajongói autót két napon keresztül mutatták be a ügyfeleknek a Hockenheimring F1-es pályán, a Dörr Group Track day keretében közös és exkluzív prezentációkat is tartottak. a megosztott üléseken eltérő pályaorientált versenyautók vettek részt.
A Dörr Group két külön McMurtry foglalkozást szervezett, hogy a vendégek zavartalanul megtapasztalhassák a rajongóautó teljesítményét. A további várakozás fokozása érdekében a helyi időmérők lézeres köridőmérőt állítottak fel a rajt-cél egyenesben. 2024. június 8-án az autó 75 százalékos teljesítmény és 75 százalékos leszorítóerő mellett 1.24.43-as köridőt ért el a 2,842 mérföldes F1-es pályán. Ezt független időmérők ellenőrizték, és a korábbi F1-es pilóta Max Chilton vezette, aki a Goodwood Festival of Speed rekordtartója is.
Ez a köridő 14,1 másodperccel gyorsabb volt, mint amit az exkluzív pályára szánt hiperautó, a Mercedes-AMG One 2022-ben elért.
A McMurtry Spéirling PURE hiperautó világszerte megrendelhető. Egyedülálló downforce-on-demand rendszert használ, amely már az indulás után kivételes leszorítóerőt és tapadást biztosít. Ez a rendszer az 1000 lóerős elektromos hajtáslánc mellett működik miközben választható teljesítményű vezetési módokat kínál a GT3-tól kezdve az F1-es szintű tempóig.
Max Chilton, a tesztpilóta úgy nyilatkozott, hogy az autó bemutatása a forgalmas pályaversenyeken mindig különleges, érezte a hangulatot és az izgalmat, amikor a hockenheimi kanyarokban vezette, és hasonló érzéseket tapasztalt, mint évtizede, amikor az F1-ben versenyzett. A Speirling PURE nagyszerű lehetőség a pályaversenyzők számára, hogy ugyanezt átéljék.
Thomas Yates, a McMurtry Automotive ügyvezető igazgatója megemlítette, hogy a Dörr Group Track Day vendégei kíváncsiak voltak a rajongói autók mögött álló történetre és az ezeket birtokló pályavezetők jövőjére, miközben megköszönte a Dörr Group és Hockenheimring rendezői munkáját , mert ez jelentős mérföldkő a McMurty csapat életében.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!