autósport

Micsoda ördögszekér!

2024.07.30.

Exkluzív üléspróbán és szinte félgőzzel döntött rekordokat a démoni Batmobil.

Egy autó, ami első nekifutásra leverte a mezőnyt és megdöntötte a korábbi rekordokat, egy autó, aminek legkevésbé formája a nyerő. Az évente megrendezett goodwoodi Festival of Speed hegyi felfutóján mutatták be és ha minimális különbséggel is, de a McMurtry Automotive Spéirling nevű elektromos versenyautója 39,08 másodperces idővel megdöntötte az elektromos VW ID.R 39,9 másodperces rekordját. Idén nyáron a németországi Hockenmheimringen is csúcsot döntött.

Hogy mitől ilyen gyors ez a brit kocsi? A Batmobilt idéző versenyautó iszonyatos stabilitásának magyarázata az óriási leszorítóerő, melyet úgy érnek el, hogy ventilátorral kiszippantják a levegőt alóla. Az ötlet nem új, így működött az 1978-as Brabham BT46 B versenyautó, melynek nyerő megoldását már az első fölényes győzelme után kitiltottak a Forma 1-ből.

A sebességfesztiválon és Hockenheimben is a Forma1-et megjárt Max Chilton vezette a a Spérilinget. A rekordsikeren felbuzdulva a McMurtry Automotive vezetője, Thomas Yates azonnal azt nyilatkozta, hogy kisebb szériában gyártani fogják az élménygépet, melynek utcai változata álló helyzetből 2 másodperc, a pályavariáns másfél másodperc alatt gyorsul százra, mert a leszorító erőt produkáló ventilátort csak ringen lehet majd használni.

Az ezer lóerős gép tömege mindössze egy tonna, és ezért is kell a ventilátor, hogy nagy tempónál is megfelelően tapadjon az útra.

Idén a McMurtry Spéirling PURE rajongói autója megdöntötte a zárt kerekű pályarekordot Hockenheimringen, ahol 75 százalékos teljesítményen és 75 százalékos leszorítóerővel futva 1.24.43-as köridőt ért el a németországi Dörr Group Trackday-n, 2024. június 8-án.

Ez a valaha volt leggyorsabb zárt kerékkel hajtott autó Hockenheimben (3,9 másodperccel gyorsabb, mint a 2020-as DTM kvalifikáció leggyorsabb eredménye) és 14,1 másodperccel gyorsabb, mint a pályára szánt Mercedes-AMG One hiperautó szériaautós rekordja.

A kombinált tesztelési és bemutató esemény egyben McMurtry európai dinamikai bemutatkozása is volt a márka legnagyobb kereskedői pályanapján.

A McMurtry Spéirling PURE hiperpálya-autó ára 895 ezer font + adók és szállítás.



Jelenleg a McMurtry a rendszereket a maximális teljesítmény 75 százalékáig hajtja, miközben az egyes üzemmódokat új pályákon és különböző éghajlaton ellenőrzik. Idén és jövőre még további rekordkísérleteket tesznek világszerte, miközben a teszt- és validációs program a 100 százalékos teljesítmény és 100 százalékos leszorítóerő beállítások felé halad.

Június 7-én és 8-án a Spéirling PURE (Validation Prototype 1) rajongói autót két napon keresztül mutatták be a ügyfeleknek a Hockenheimring F1-es pályán, a Dörr Group Track day keretében közös és exkluzív prezentációkat is tartottak. a megosztott üléseken eltérő pályaorientált versenyautók vettek részt.



A Dörr Group két külön McMurtry foglalkozást szervezett, hogy a vendégek zavartalanul megtapasztalhassák a rajongóautó teljesítményét. A további várakozás fokozása érdekében a helyi időmérők lézeres köridőmérőt állítottak fel a rajt-cél egyenesben. 2024. június 8-án az autó 75 százalékos teljesítmény és 75 százalékos leszorítóerő mellett 1.24.43-as köridőt ért el a 2,842 mérföldes F1-es pályán. Ezt független időmérők ellenőrizték, és a korábbi F1-es pilóta Max Chilton vezette, aki a Goodwood Festival of Speed rekordtartója is.

Ez a köridő 14,1 másodperccel gyorsabb volt, mint amit az exkluzív pályára szánt hiperautó, a Mercedes-AMG One 2022-ben elért.

A McMurtry Spéirling PURE hiperautó világszerte megrendelhető. Egyedülálló downforce-on-demand rendszert használ, amely már az indulás után kivételes leszorítóerőt és tapadást biztosít. Ez a rendszer az 1000 lóerős elektromos hajtáslánc mellett működik miközben választható teljesítményű vezetési módokat kínál a GT3-tól kezdve az F1-es szintű tempóig.

Max Chilton, a tesztpilóta úgy nyilatkozott, hogy az autó bemutatása a forgalmas pályaversenyeken mindig különleges, érezte a hangulatot és az izgalmat, amikor a hockenheimi kanyarokban vezette, és hasonló érzéseket tapasztalt, mint évtizede, amikor az F1-ben versenyzett. A Speirling PURE nagyszerű lehetőség a pályaversenyzők számára, hogy ugyanezt átéljék.

Thomas Yates, a McMurtry Automotive ügyvezető igazgatója megemlítette, hogy a Dörr Group Track Day vendégei kíváncsiak voltak a rajongói autók mögött álló történetre és az ezeket birtokló pályavezetők jövőjére, miközben megköszönte a Dörr Group és Hockenheimring rendezői munkáját , mert ez jelentős mérföldkő a McMurty csapat életében.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!  

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.08
A Hyundai belga versenyzője egy lépéssel közelebb került első rali-világbajnoki címéhez, miután....
2024.09.08
Társaskocsi terepre: mamutnyomatékú Praetorian ..
2024.09.08
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2024. 09. 09.....
2024.09.08
Végre megvalósulhat a márka rajongók vágya és valóság lehet az N Vision 74 koncepcióból. ..
2024.09.08
Losonczy Levente rajt-cél győzelmet aratott a túraautós Európa-kupa csehországi Brnóban rendezett....
2024.09.08
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Hihetetlen tempó. ..
2024.09.08
Darabonként adják el a volt oroszországi Volkswagen-gyárban maradt alkatrészeket.   ..
2024.09.08
Vádat emelt a Keszthelyi Járási Ügyészség egy férfi ellen, aki a Balatonon ittasan vezette....
2024.09.08
A belga pilóta világbajnoki címre vonatkozó reményei szombaton tovább erősödtek, mivel az....
2024.09.08
A Mol százhalombattai finomítójában megkezdte a termelést Kelet-Közép-Európa eddigi legnagyobb, 10....