Peugeot 508
2021-ben még úgy volt vele a Peugeot, hogy a legtöbb modelljükből készülhet majd PSE, az Peugeot Sport Engineered sport változat, hogy így bizonyítsák: a villanyos jövő is lehet élvezetes. Ekkor debütált a FIA WEC sorozatra fejlesztett Peugeot 9X8 hiperautó is, és ekkor mutatkozott be a Peugeot 508 és 508 SW PSE változata is, ami egy 1,6 literes benzinmotort és két villanymotort kombinálva érte el a 355 lóerős rendszerteljesítményt. Most azonban úgy tűnik, hogy megváltoztak a prioritások a Stellantis egyik legfontosabb márkájánál, és a PSE modell jelölésnek egyetlen autó után mennie is kell.
Linda Jackson, a Peugeot vezérigazgatója az Autocarnak tett nyilatkozatában elárulta, hogy a Stellantis mintegy 40 milliár eurót fektet az elektrifikációba, és ennek a Peugeot is része lesz, szóval dönteniük kellett, hogy mi maradhat, és mitől kell elbúcsúzniuk. Noha a PSE modellcsaládtól az 508-as kifutása után búcsúznak, ettől még nyitottak maradnak a teljesítménymodellekre a jövőben is, amíg azok tisztán elektromosak lesznek. Ugyanis 2030-ra szeretnék elérni, hogy minden modelljükből legyen tisztán elektromos változat, amire egyébként a Stellantis új padlólemez családja alkalmas is lenne, ahogy azt láthatjuk például az Abarth modelljei esetében.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!