Magyarország
A személyautó márkák versenyében magabiztosan, jókora előnnyel vezet a Suzuki (12 ezer 935 személyautó, 44,49 százalékos növekedés 2023-hoz képest), a japán márka piaci részesedése 13,05 százalék, mögötte a Toyota a második (11 ezer 882 személyautó, 2,92 százalékos visszaesés), harmadik a Skoda (8954 autó, 3,03 százalékos mínusz), negyedik a Volkswagen (7401 személyautó, 2,59 százalékos gyengülés). Ötödik a Kia (5489 autó, 3,67 százalékos esés), hatodik a Ford (54,76 autó, 1,61 százalékos plusz).
Jól áll a magyar személyautó-piacon a Hyundai (4741 autó, 38,65 százalékos elrugaszkodás), jól megy a tavasszal kifutó modelljeit akciókkal kiárusító Nissannak (4073 személyautó, 92,3 százalékos kiugrás), a Renault-nak (2719 személyautó, 65,25 százalék plusz), a Teslának (1631 autó, 53,29 százalékos gyarapodás), a Cuprának (675 autó, 82,93 százalék többlet) és a Hondának (662 autó, 30,06 százalékos nekilódulás). Berobbant a statisztikába a kínai BYD (1100 autó), tartja a növekedést a Mitsubishi (387 autó, 97,45 százalékos emelkedés). Szaporodnak a Ferrarik (38 autó, 40,74 százalék plusz), az Aston Martinok (26 autó, 116,64 százalék plusz), a Lamborghinik (20 autó, 900 százalékos megugrás), az Ineosok (15 autó, 114,29 százalék növekedés), a kínai Forthing modellek (12 autó, 71,43 százalék plusz), illetve az Alpine sportkocsik is kelendők (8 autó, 33,33 százalék emelkedés).
Gyengén áll a Fiat (767 személyautó, -53,91 százalék), halványan teljesít a Mini (375 autó, -36,33 százalék), a Jeep (185 autó, -39,54 százalék), az Abarth 73 autó, 60,96 százalék mínusz) és a DS (46 autó, -57,01 százalék) sem remekelt.
A magyar személyautó-piacon az év első tíz hónapjában a B SUV kategória volt a legnépszerűbb (24,95 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki Vitara (5734 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalják el (21,43 százalék részesedéssel), bestseller a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Nissan Qashqai 2606 autóval. Ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (19 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia (4973 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (277 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Magyar Év Autója 2025 díjra nevezett Volkswagen Passat (1077 autó), a kisautók között a szintén jelölt Suzuki Swift vezet (1500 autó), a minik között a Toyota Aygo (687 autó) az első, a nagyautók között vezet a BMW 5/Touring/M (359 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Év Magyar Autója megmérettetésben nevezett Ford Mustang (60 autó), a luxusautók között élen a Mercedes-Benz S-osztály/AMG/Maybach (145 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (329 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között az Év Magyar Autója 2025 versenyben nevezett a Skoda Kodiaq (1018 autó). Első az E kategóriás szabadidő-autók mezőnyében a BMW X5/M (701 autó), az F kategóriában pedig a BMW X7/M (199 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (1592 jármű) és a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Ford Transit Custom (2205 jármű), a kishaszonjárművek között a Renault Express Van (587 jármű), a legmenőbb pickup a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Toyota Hilux (2018 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (1148 jármű).
Idén is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Maserati Granturismo, egy Rolls-Royce Spectre, egy BMW Alpina XB7, egy McLaren GT, egy McLaren 750S, egy Lexus RC F, egy Aston Martin DBS, egy Ferrari 812 Competizione, egy Ferrari Portofino, egy Audi R8 Coupé, egy Toyota Mirai, egy Mercedes-Benz EQS AMG, két Audi R8 Spyder, két Bentley Flying Spur, három Lamborghini Revuelto, három Ferrari 296 GTS, három Lotus Emira, négy Audi e-tron GT, négy Aston Martin DB12 Volante, négy Jaguar F-Type, négy Audi RS7 Sportback, négy Bentley Bentayga, öt Ferrari 296 GTB, öt Aston Martin Vantage, hat Lamborghini Huracan, hét Audi S8, hét Bentley Continental, nyolc Ferrari SF90,nyolc Aston Martin DB12, nyolc Alpine A110, nyolc Aston Martin DBX, nyolc Lexus LC 500, 9 Mercedes-Benz S-osztály Maybach, kilenc Ferrari Purosangue, tíz Porsche Taycan, tizenegy Lamborghini Urus, 11 Ferrari Roma, 13 Mercedes-Benz GLS Maybach, 14 Mercedes-Benz SL AMG, 18 Tesla Model X, 18 Porsche Panamera, 24 Lexus LM, 28 Porsche 911, 37 BMW 7 M, 40 Audi RS6 Avant, 41 Mercedes-AMG GT, 61 BMW XM, 79 Mercedes-Benz G AMG, 148 Porsche Cayenne.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 4613-at, 9,9 százalékos visszaesés). Jelentősen pang a buszértékesítés, 360 ilyen járművet - amiből 89 nagy, 12 tonnánál nehezebb - vettek az első tíz hónapban Magyarországon (51,5 százalékos gyengülés). Ezek közül csak tíz magyar gyártású.
Top 140 új autó Magyarországon 2024-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-X. hónap)
(forrás: Datahouse)