Lexus
Az RC kétféle modellváltozatban jelenik meg: az egyik a 3,5 literes, V6-os motorral hajtott RC 350, a másik pedig a kezdetben csak Japánban forgalmazott, 2,5 literes motorral szerelt RC 300h hybrid. A jövő heti világpremiert megelőzően a Lexus ma közzétette az új RC fotóit.
Az RC modellcsalád kiváló példa arra, hogyan ölthet testet a luxusmárka érzelmekre ható vonzereje egy dinamikus és vonzó kétajtós kupéban. Az autó kifejlesztése során az volt a cél, hogy az új modell az eddiginél is szélesebb közönséget megszólítva és új Lexus-vásárlókat szerezve tovább növelje a márka népszerűségét. Az RC újfajta érzelmi töltettel gazdagítja a Lexus génállományát, ami egyet jelent a gyártási minőséggel, a kifinomultsággal és a megbízhatósággal.
Külső formaterv
A Lexus dizájnerei olyan erős kontúrokkal formálták meg a karosszériát, amit eddig még sosem láthattunk a Lexus-modelleken. Ez az orsó formájú hűtőrácsra is vonatkozik, amit minden eddiginél szélesebbre és mélyebbre húztak.
A háromszög alakú fényszórótestek az LF-LC sportos karakterét idézik, s a különleges, háromlámpás LED dizájn is a tanulmányautó hatását tükrözi. Tompított fénynél a fényszórók L-alakú mintázata egyértelműen Lexusként azonosítja az autót.
Az éles vonalakkal határolt, keskeny hátsó lámpatestek formavilága a Lexus L-motívumát szimbolizálja.
Az RC alumínium keréktárcsái ugyancsak azt a dizájn-filozófiát tükrözik, hogy a formatervezők minél több elemet igyekeztek megvalósítani a tanulmányautóból. A határozott formavilágú, tízküllős, 19 colos, illetve az erőteljes, ötküllős, 18 colos keréktárcsák precíziós megmunkálással, elegáns fekete fényezéssel és platina színű kerékagyborítással készülnek.
A Lexus új fényezési eljárásának köszönhetően – ami több festékréteg felhordásával teremt tiszta és mély színárnyalatokat – a karosszéria vörös fényezése még ragyogóbb és látványosabb.
Utastér
Az RC kupé utasterének kontrasztos színvilágán, anyagválasztásán és belső világításán erőteljesen érződik a nagysikerű sportautó-tanulmányok hatása.
A Lexusnál első ízben alkalmazott, különleges kabinvilágítás sajátságos atmoszférát teremt: a világítótestek fénye nem lefelé, hanem felfelé irányulva borítja fényárba az utasteret.
A meglepően újszerű Clove árnyalatban pompázó, erősen kontrasztos kárpitozás látványosan kiemeli a belső tér dizájn-vonalait, és hatásosan hangsúlyozza ki a kabin eleganciáját.
A belső tér egyes elemeit erőteljes hatású, rétegezett shimamoku fabetétek keretezik, amelyeknek gyártástechnológiáját a Lexus tökéletesítette.
A vezető környezete külön kezelési és kijelző zónákra tagolódik. A felső zónában kapott helyet a műszeregyüttes és a hétcolos navigációs képernyő, s a tervezők a többrétegű középkonzolba építették be az új Remote Touch Interface rendszert, ami most mutatkozik be első ízben a Lexus kínálatában.
Egy kupé esetében fontos megemlíteni, hogy az ülések az integrált habosítás technológiájával készültek (ami nagyban emlékeztet a versenyautók üléseinek öntéses gyártási eljárására), így optimális kényelmet és tartást biztosítanak.