elismerés

Consumer Reports: továbbra is a Lexus a legmegbízhatóbb prémiummárka

2024.12.12.

Feltűnően problémamentes hibrid hajtásláncok, kiváló gyártási minőség, kipróbált fedélzeti technológiák: a Lexus megbízhatósága messze felülmúlja bármelyik más prémiumautó-gyártóét.

Több mint 300 ezer, az ezredforduló és 2025 között gyártott autó tulajdonosa számolt be tapasztalatairól a Consumer Reports szerkesztőinek, akik az elmúlt tizenkét hónap során felmerült problémákat és meghibásodásokat összegezve idén is összeállították az autóipar egyik legfontosabb rangsorát: az észak-amerikai Consumer Reports megbízhatósági jelentést. A húsz különböző részterületet érintő, idegesítő apróságtól kezdve az autót mozgásképtelenné tevő, súlyos problémáig terjedő hibalista részletes információkkal látta el a szakembereket. Ezeket súlyozva összesítették, hogy aztán meglepetés nélküli eredményt kapjanak: idén ismét a Lexus bizonyult a teljes piac legmegbízhatóbb prémiummárkájának.

A Lexus a maximálisan adható 100 pontból 65-öt szerzett – ez 10 ponttal magasabb, mint amit a prémiummárkák rangsorának második helyezettje elért, és tizenegy ponttal előzi meg a legbízhatóbb európai prémiumbrandet.

Míg a márkák rangsorába az elmúlt huszonöt modellév összes gyártmányának hibastatisztikái beszámítottak, az egyes modelleknél észszerűen csak az utóbbi három évet vették figyelembe, hiszen azon túl exponenciálisan csökkennek a kiszámítható szabályszerűségek. A Lexus nyolc típusával szerepelt ebben a megmérettetésben: ebből négy átlag felett, három pedig átlagosan teljesített. A jelenleg kapható Lexusok közül az NX széria bizonyul a legkevésbé problémásnak: a modell benzinmotoros kivitele 77, míg az NX 350h full hibrid variáns 76 pontot érdemelt ki a felmérésen. Alig kevesebb: 75 pont volt a benzinmotoros ES szedán átlagos eredménye. A hibrid RX 67, a hibrid ES pedig 66 pontot ért el.

Ezek az eredmények részben összecsengenek a teljes felmérés tanulságaival: a kérdőívben lefedett húsz területből a belső égésű motorral szerelt járművek tizenhétben érintettek (nincs bennünk nagyteljesítményű villanymotor, akkumulátor és töltőrendszer), a hibrideknél tizenkilenc (a nagyfeszültségű akkumulátor nem tölthető külső áramforrásból), a plug-in hibrideknél pedig mind a húsz vizsgált terület beleszámít a végső értékelésbe. A tisztán elektromos autók mindössze tizenkettő kritikus területen érintettek; ennek ellenére átlagos megbízhatóságuk elmarad a full hibridekétől, amelyek viszont majdnem ugyanolyan problémamentesen üzemeltethetők, mint a hagyományos benzines járművek.

Fotó: Lexus, Consumerreports.org

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....
2025.12.27
A háromrészes, profi produkció a gyári csapat felkészülését követi nyomon, a fejlesztési és....
2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....
2025.12.27
A Toyota legújabb reklámja kreatív, látványos és – mindenekelőtt – emlékezetes. A hatóságok szerint....
2025.12.27
A Saic Motorhoz tartozó Maxus egy erős, takarékos és meglepően tágas utastérrel rendelkező....
2025.12.27
Nagyon fontos, hogy előre kell majd megvenni az e-matricát és feltölteni a HU-GO egyenleget! ..
2025.12.27
Karácsony első napján országszerte 137 tűzoltói beavatkozásra volt szükség, 35 alkalommal tűzhöz,....
2025.12.27
Akik klasszikus luxuslimuzinokra gondolnak, nem csak olyan márkákról álmodoznak, mint a Duesenberg....