Lexus

Így fordítja előnyére az elektromos autók piacának összeomlását a Lexus

2024.12.20.

Ázsiától Európáig gyengélkednek a tisztán elektromos járművek eladásai. A legtöbb gyártó pánikkal és kényszerintézkedéssel reagált a helyzetre, a Toyota-csoport ezzel szemben megtalálta a rosszban a jót.

Néhány ragyogóan ígéretes év után hirtelen enyhült az akkumulátoros elektromos járművek iránti érdeklődés. A kormányzati támogatások elapadtak – részint a forráshiány, részint a türelemvesztés miatt –, a hatalmas érdeklődés miatt kapkodva piacra dobott modellek gyermekbetegségei pedig ugyanúgy kedvét szegték az ügyfeleknek, mint a töltési infrastruktúra lassú ütemű fejlesztése, amelynek esélyt sem hagytak, hogy utolérje az autópark bővülését. Az eredmény: visszamondott megrendelések, markánsan visszaeső érdeklődés, és ennek következtében kényszerű stratégiaváltás, gyárbezárások, elbocsátások.

Ehhez a helyzethez egyértelműen azok az autógyártók tudnak könnyebben alkalmazkodni, akik nem tettek fel mindent egy lapra, és nem akartak minden áron elsők lenni egy olyan versenyben, amelynek még a játékszabályai sem voltak ismertek. Így tett a Toyota is, amely minden olyan technológiát egyforma jelentőségűként kezelt, amellyel csökkenteni lehet a mobilitás közvetlen és áttételes károsanyag-kibocsátását, a biodízelektől kezdve a hibrideken át a hidrogén üzemű belső égésű motorokig.

Ez persze nem jelenti azt, hogy a Toyota ne fejlesztené teljes gőzzel a tisztán elektromos hajtástechnológiáit: a 2021 végén felvázolt, hosszú távú stratégia keretében legalább olyan ambiciózus célokat állított maga elé a japán autógyártó, mint bármely versenytársa. 2030-ra világszerte harminc akkumulátoros elektromos modell bevezetése és évente 3,5 millió tisztán elektromos jármű értékesítése szerepelt a tervekben, és a Toyota eddig nem adta jelét annak, hogy ezeken a célkitűzéseken módosítani szeretne.

Más a helyzet a köztes határidőkkel: a technológiai és piaci mérföldkövekkel, amelyek a végső cél elérését hivatottak támogatni. Ezeket most, a körülmények megváltozásához igazodva kis mértékben módosítja a Toyota, a késlekedést azonban saját – és még inkább ügyfelei – javára fordítja.

Eredetileg 2026-ban lépett volna színre az a két típus, amelyeket a Lexus LF-ZC szedán és LF-ZL SUV tanulmányautók előlegeztek meg. Ezek minden fődarabja vadonatúj technológiát, forradalmi gyártási módszereket alkalmaz majd: újszerű, prizmatikus akkumulátoraik akár 1000 kilométeres hatótávolságot, a gigacasting gyártástechnológia pedig olcsó és gyors gyártást, könnyebb és biztonságosabb vázszerkezetet, és minden korábbinál rugalmasabb modularitást hoz magával.

Fotók forrása: Lexus

Az utóbbi egy vadonatúj metodika, amelyet megfelelő színvonalon elsajátítottak a Toyota-csoport gyáraiban dolgozók, egy ilyen léptékű fejlesztésnél azonban az apró finomítások is jelentős előrelépést hozhatnak. A Toyota a japán szaksajtó beszámolója szerint pont erre készül: ahelyett, hogy vadonatúj típusait a légüres térbe dobva elpazarolná az úttörő megoldásokban rejlő marketinglehetőséget, inkább kivárnak, és az így nyert időt a gyártástechnológia tökéletesítésére fordítják.

Nem lesz hosszú persze a késlekedés: az értesülések szerint már 2027 derekán bemutatkozhatnak az innovatív újdonságok, és a Toyota-csoport újult lendülettel haladhat tovább a 2030-as célkitűzések megvalósítása felé.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....