Tóbiás és Balambér kalandjai - Jég veled! | Autoszektor

jég

Tóbiás és Balambér kalandjai - Jég veled!

2014.12.14.

Korcsolyázzunk, de hogy is?

Tóbiás és Balambér a két kutyakölyök, a gyerekek meséken keresztül való szórakoztatása, és tanítása mellett, minden héten hoz egy jótanácsot, amit a tudatos közlekedésre és a gyermekük biztonságára is odafigyelő szülők hasznosíthatnak a mindennapokban.

Ismerd meg Tóbiás és Balambér meséjét! Egy ajándék meséért kattints IDE!

Bár a hétvégén nem kell számítanunk kifejezetten hideg időre, ám a jövő hét közepétől az ország több pontján találkozhatunk fagypont közeli hőmérsékletekkel. Sokan nem szeretik a hideget, hiszen rejt magában veszélyeket is, de mi megpróbáljunk nem csak a rossz oldaláról nézni a telet. Ha már voltunk szánkózni és a karácsonyi bevásárlással is jól állunk, akkor akár korcsolyázni is elmehetünk.

Már nem vagyunk kezdők!

Olyan ez mint az autóvezetés, elkezdjük, és 200 kilométer levezetése után úgy érezzük, hogy már Vettelt is képesek lennénk megverni. Ekkor szoktak balesetek történni. Nincs ez másképp a korcsolyázással sem. Lassan haladjunk, és ne bízzuk el magunkat rögtön, mert abból lehet a legnagyobb esés. Itt is fontos a fokozatosság, biztos, hogy többször el fogjuk hinni, hogy már megy, de sok esés lesz még benne, mielőtt tényleg rendesen tudunk korcsolyázni, pont úgy mint ….

...a „nagyok”!

Már több éve korcsolyázunk, sokat estünk, tapasztaltunk. De be kell látnunk, hogy egy tömött korcsolyapályán nekünk is bőven van mire figyelnünk. A lassabbak, kezdők, többször még csak saját magukkal vannak elfoglalva, hogy egyáltalán haladni tudjanak, így ennek tudatában legyünk sokkal óvatosabbak, nehogy összeütközzünk egy másik korissal.

A korcsolya

A piacon általában két fő korcsolyatípus található meg, a csatos rögzítéssel ellátott korcsolya és a fűzős korcsolya. Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, de a lényeg, hogy a kori tartsa a bokát megóvva minket a bokasérüléstől! Az olcsóbb korcsolyákat már lehet kapni a hipermarketekben is, 4-5 ezer forint környékén, ami sok esetben lehet, megfelelő egy hobbikoris számára. Egy sportboltban a kevésbé márkás korcsolyák ára 6-7 ezer forint környékén indul, a határ persze a csillagos ég.  A szakértők és a profi korisok szerinte egyetlen dologra érdemes odafigyelni, ha vásárlásra adjuk a fejünket, hogy a kori éle acélból legyen. Ez ugyanis tartósabb és könnyebb élezni is! Korcsolyánk élét érdemes minimum évente használattól függően egyszer vagy kétszer megéleztetni.

Hol korizzunk?

A közeli tó befagyott jegén csak is akkor korcsolyázzunk, ha jég vastagsága eléri a minimális 10 centimétert! Erről informálódjunk az illetékes szerveknél. A jég csalóka is lehet, hiszen ahol hófödte jégtakaróra találunk ott érdemes óvatosnak lenni, hiszen a hó hőszigetelő hatására a jég vastagsága eltérő lehet a tiszta területektől. Olyan helyen ne menjünk jégre, ahol azt hó fedi, hiszen itt könnyen beszakadhat alattunk.


 

A korcsolyázás másik elérhető módja a műjégpálya. Előnye, hogy nem kell arra várnunk, hogy befagyjon valamelyik tó. Ugyan fizetős szolgáltatás, de cserébe karbantartott jégen csúszhatunk.


 

Összességében a korcsolyázás jó móka, főleg, ha még nem csináltuk! Akkor az újdonság varázsa hat ránk! De jótanács, hogy csak olyannal lépjünk először jégre, aki már tapasztaltabb kolléga, és hasznos tanácsokkal tud minket ellátni azzal kapcsolatban, hogy mit érdemes tenni az első csúszás alkalmával. Akik profi edzővel mennek jégre először, még akár esni is megtaníthatja őket, mert hogy azt is tudni kell. De ne feledjétek, ha jégre léptek, csak óvatosan!

Tóbiás így indul korcsolyázni kisöccsével Balambérral:

Felvetted te is a koridat Balambér? Akkor indulhatunk korcsolyázni! De ne feledd! A csúszkálás veszélyes! Figyelj oda a nagyobbakra, nehogy valami bajod essen! Ha pedig már újra belejöttél, csak is ésszel! Vigyázz a többiekre! 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.13
Juttassuk szóhoz a gyengébb nemhez tartozó oldalkocsis utast.   ..
2025.01.13
Csaknem kilencszáz új munkahelyet teremt a Xinzhi kínai autóipari vállalat mintegy ötvenmilliárd....
2025.01.13
Messze nem csak autógyártással foglalkozik a Toyota. Most éppen városfejlesztésbe kezdtek. ..
2025.01.13
A Rába Jármű Kft. hajtásláncokért felelős fejlesztőmérnöke, Fiausch Ádám, tudományos munkájával egy....
2025.01.13
Szép kilátásokkal kecsegtet a jövő az olasz alapítású márkának, hiszen 2026 végéig eladták az....
2025.01.13
A dél-afrikai pilóta előnye azonban nagyon lecsökkent a privát Toyotával versenyző üldözőhöz, Jazid....
2025.01.13
A Ford Magyarország kimagasló üzleti eredménnyel, a hazai management előzetes várakozásait....
2025.01.13
Pályaelektronikai eszközök karbantartása miatt forgalomkorlátozás lesz az M1-M7 autópálya közös....
2025.01.13
Magyarország területén a 2025. január 10-én 0 óra és január 12-én 24 óra közötti időszakban a....
2025.01.13
Negyedik taggal bővült a Toyota Professional kínálata, a Proace család kibővült a legnagyobbal, az....