premier
Ahogy az elmúlt harminckét évben, most is ütős eseményt szervezett a magyarországi Opel csapata, mely a budai várban, a Karmelita szomszédságában tartott premiert. Méghozzá kettőt, mert a legendás SUV legújabb generációit mutatta be, háttérben a világ legszebb városának panorámájával. Miközben a trükkös aktusnál drón rántotta le a leplet a 2024-es Fronteráról, begurult az eddig globálisan is titkolt 2025-ös Grandland. Mindkét kiállított darabot a bemutató előtti éjszaka emelték be daruval.
A csodás budapesti panoráma és a drónos leleplezés Fotók: Boros Jenő
A Wallis Opel ügyvezető igazgatója, Rosta Gergő joggal volt elfogult: Olyan érzés ez, mint amikor az újszülött gyereket hazahozzák és büszkén mutogatják. Mindkét modell mérföldkő a márka történetében, ami azért is fontos, mert Magyarországon az Opel továbbra is kedves és ismert, mindenkinek van élménye vele. A 125 éves márka minden szegmensben jelen van, és nem csak a személyautóknál, de a haszonjárműveknél is, ráadásul első német márkaként valamennyi modellje elérhető villamosított változatban.
Le akarják porolni a 125 éves márka szürkeségét, 2024-ben nyolc újdonsággal jelentkeznek, miközben az Opelről alkotott képpel együtt a hálózata is megújul. A dinamikus offenzíva része az elérhető árú Frontera, mely Zám Donát marketing vezető prezentációjában egy új időszámítás és aranykor kezdete, mert a klasszikus designból merít.
Az autó elején a legendás Mantát idéző Vizor stílus dominál világító Opel jelvénnyel, kétoldalt 50 ezer egységű matrix LED fényszórókkal. Az Intelli-Lux Pixel Matrix HD Light smart lámpatestek képességeit jelzi, hogy az aktuális Astrában a LED-ek száma 168.
Az elődjnéél 20 centiméterrel hosszabb és a teljesen új Grandland lágyhibrid, plugin hibrid valamint tisztán elektromos változatban készül a Stellantis B-SUV/crossover CMP/eCMP platformjára, az EV alapú fejlesztésére a konszern 30 milliárd eurót költött. Opel DNS-ű smart platformra épül még a Mokka, a Peugeot 2008, a Citroën C4/C4 X, a Fiat 600 és a Jeep Avenger.
Az új Opel méretnövekedésének köszönhetően tágasabb lett a második üléssor, nagyobb a csomagtér. A 4,38 méteres és alapon ötüléses Frontera hétszemélyes változatában a 450 literes csomagtér a hátsó támla ledöntésével 1600 literre bővíthető.
Ezzel a divatos crossoverrel az Opel vissza is csábíthatja a klasszikus Zafira hívőket, akiknek ilyen névvel mostanság egy praktikus, de teljesen más stílusú autóval kellett megelégedniük.
A tágasabb belsőben gazdagabb lett a modell felszereltsége, mely már alapváltozatban is megfelel a vásárlói igényeknek, ráadásul hifijében több a watt, mint hajtásláncában lóerő, amit persze már illene kilowattban számolni.
Az új Frontera 48 V-os hibridként, vagy tisztán akkumulátoros-elektromos hajtáslánccal kapható majd. A hozzávetőlegesen 24 ezer eurós induló árú hibridben kifejezetten ehhez a hajtásmódhoz tervezett 1,2 literes, 100 lóerős teljesítményű turbós benzinmotor dolgozik az elektornizált hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóba épített 28 lóerős villanymotorral. Így a fogyasztás és a CO2 kibocsátás is alacsonyabb, mint a tisztán benzinmotoros hajtásúaké.
A Frontera hibrid 136 lóerős 1, 2 l-es turbós benzinmotorral is elérhető lesz.
A Frontera felszereltségi szintjei egyszerűen átláthatók: a választék a Frontera alapmodellből és a GS változatból áll. Már az alapkivitel is gazdagon felszerelt, a GS-ben pedig a két első ajtó között végig húzódó 10 colos színes érintőképernyőről kezelhető a multimédiás infotainment rendszer, a navigáció, vagy a tolatókamera. A vásárlók két további felszereltségi csomaggal bővíthetik autójuk extralistáját.
Feltűnő formája azonnal kiemeli a tömegből a Fronterát, melynek valamennyi modellváltozata már a klasszikus Opel Blitzet idéző új villámos jelvényt viseli a Vizor központi formaelemeként. A határozott kerékívek és a hangsúlyos küszöbök, a látványos C-oszlopokkal együtt kiemelik a Frontera robusztus karakterét. A lényegre koncentráló modern megjelenés az utastérben is folytatódik: a belső fontos újdonsága asportos kormány és a két, egyenként 10 colos képátlójú érintőképernyő.
A hosszú utazásokon nyújtott kiváló teljesítmény a tervezési folyamat fontos célja volt. Előre szabadalommal védett új Intelli-Seat ülések is rendelhetők, középső nyílással a párnán, amely csökkenti a farokcsontra jutó terhelést.
Azok, aki szeretik a természetben tölteni az éjszakát a feláras tetősínekre rögzíthető sátorral és létrával is megrendelhetik az újdonságot, mert a Frontera teteje így akár 240 kilót is elbír. Összefoglalva: a kétféle hajtáslánc, kétféle felszereltség és kétféle opciós csomag egyszerűsíti a vevőnek az új Frontera rendelését.
A lokálisan teljesen emissziómentes közlekedésre vágyók hamarosan megrendelhetik a tisztán akkumulátoros-elektromos hajtású Frontera Electric-et is, több mint 300 km-es hatótávolsággal (WLTP2) 29 ezer eurós alapáron. A hosszabb hatótávú elektromos modellváltozat akár 400 km-es hatótávra (WLTP1) képes.
A Frontera Szlovákiában készül, a budapesti premierre begurított Grandlandet pedig az egykori Wartburg városban, Eisenachban gyártják.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!