pickup
Bár mindig jól fogytak a Chevy Silveradók és a Ford F-150-esek, a detroiti hármak legmerészebb álmaiban sem gondoltak arra, hogy eljön az idő, amikor több platóst adnak el a kereskedők, mint kompakt autót, sportautót, családi- és üzleti autót összesen. Áprilisban azonban megtörtént a lehetetlen, a Ford, a General Motors és a Fiat Chrysler által uralt piacon 17 ezerrel több pickupot vettek, mint személyautót. A gyártók ugyan nem tették publikussá még egyenként az adatokat (a detroitiak csak negyedévente közlik), az Autodata Corp nyilvánosságra hozta az összesített - becsült - eredményeiket. A szabadidő-autókat azonban nem kell félteni, a legtöbb összességében továbbra is a SUV-okból fogyott. A rendkívüli eredménynek az az oka, hogy az USA középső és tengerparti államaiban soha nem látott, agresszív kedvezményekkel és pénzügyi konstrukciókkal rohamozták meg a járvány miatti leállástól megrettent vásárlókat, amelyek között nulla százalékos, vagy hét évre elnyújtott hitel is megtalálható volt.
A koronavírus az amerikai autópiacot is jelentősen megtépázta, a J.D. Power elemző cég szerint idén az eladások a tervezett 16,8 millióról 12,6-14,5 millió autóra esnek vissza. A detroiti hármak bajban lennének a pickupok nélkül, értékesítésük negyven százalékát ez a szegmens teszi ki az Evercore ISI adatai szerint.
Nézzük, 2020-ban mely modellek uralták az amerikai piacot.
2020, első negyedév, közepes pickupok
2020, első negyedév, nagytestű pickupok
B. Cs.