Audi
Az Audi hivatalosan bejelentette, hogy a fejlesztés alatt álló elektromos szabadidő-autója (Q6) feltöltött akkumulátorral több mint 500 kilométert tud majd megtenni. Eddig csak egy grafika áll rendelkezésre az autóról, de a szeptemberi Frankfurti Autószalonon várhatóan már tanulmányautóként is bemutatkozik a nagyközönségnek, a szériagyártásig azonban várhatóan még 2-3 évet kell várni. a kocsit várhatóan 3 villanymotor hajtja majd, az összteljesítmény meghaladja majd az 500 lóerőt. Többek között az elektromos R8 e-tron prototípushoz fejlesztett részegységeket is felhasználnak majd hozzá.
Az Audi azt is elárulta, hogy az autó újgenerációs akkumulátorait az LG Chemmel és a Samsung SDI-vel közösen fejlesztik. Az autógyártó két partnere Európában is befektet majd a cellatechnológia fejlesztésébe, és az Audinak is Európából fogja szállítani az akkumulátorokat.
„A dél-koreai partnereinkkel együtt behozzuk Európai Unióba a legfrissebb akkumulátor technológiát, és ezzel is erősítjük az európai ipart ezzel a kulcsfontosságú technológiával” – nyilatkozta Dr. Bernd Martens, az Audi beszerzésért felelős igazgatótanácsi tagja. „A cellamodulok különösen nagy teljesítményűek. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy egy olyan technológiai megoldással álljunk elő, ami az elektromos autókat még vonzóbbá teszi az ügyfeleink számára” – tette hozzá.
„Az első akkumulátoros, elektromos hajtású SUV modellünkben az emissziómentes hajtást kombináljuk a vezetési élménnyel” – folytatta Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztési vezetője. „Optimálisan integráljuk majd az innovatív, az LG Chemmel és Samsung SDI-vel fejlesztett cellamodulokat a jármű architektúránkba, így egy olyan csomagot hozunk majd létre, amely egyszerre lesz sportos és nagy hatótávolságú” – tette hozzá.