Válság
A 2008-as nemzetközi pénzügyi válság után egy évvel voltak olyan katasztrofálisak az eladási számok, mint idén – közölte Guillermo Prieto Treviño, a Mexikói Gépjármű-forgalmazók Szövetségének ügyvezető elnöke. (AMDA).
A piac visszaesése miatt az AMDA kénytelen volt ismételten negatív irányba módosítani a 2019-re vonatkozó előrejelzéseit.
Idén januárban még 1,35 millió új gépjármű forgalomba hozatalával számoltak a 134 milliós lélekszámú latin-amerikai országban. Ezt most tovább kellett csökkenteniük 1,3 millióra. Ha a kalkulációk helyesnek bizonyulnak, az 9 százalékos csökkenést jelentene 2018-hoz képest.
Prieto Trevino szerint ez lehet a legjelentősebb visszaesés 2009 óta, amikor egy év alatt csaknem 30 százalékkal zuhant be az az új autók értékesítése Mexikóban.
Az AMDA adatai szerint az észak-amerikai országban 2008-ban 1.025.544 járművet értékesítettek. Egy évre rá, 2009-ben viszont már 26,4 százalékkal kevesebbet, csupán 754 925 darabot.
Az új járművek eladása Mexikóban 28 hónapja csökken, és ez a tendencia az előrejelzések szerint 2020 első felében még biztosan folytatódni fog.
Pesszimista forgatókönyvek szerint az új autók értékesítés 30 százalékkal is eshet a következő három évben. Vagyis a 2019-re kalkulált 1,3 millió gépjármű helyett 2021-ben már csak 900 ezer új kocsi kel majd el a mexikói piacon.
A képet árnyalja, hogy az új autók eladásának csökkenéséhez jelentős mértékben hozzájárul az Egyesült Államokból illegálisan behozott járművek hatalmas mennyisége. Kormányzati becslések szerint jelenleg körülbelül 1,2 millió olyan gépjármű fut a latin-amerikai ország útjain, amelyek nem legális úton kerültek forgalomba.