Peugeot

Tisztán elektromos lehet a Peugeot 208 utódja

2021.02.09.

A Peugeot frissen bevezetett városi modelljei benzines, dízel és villanymotorral egyaránt kaphatók, utódaik azonban végleg szakíthatnak a belső égésű hajtástechnológiákkal – erről maga Jean-Phillipe Imparato leköszönő márkaigazgató beszélt a közelmúltban.

A Peugeot kisautó fogalomnak számít az autóiparban. A legendás Peugeot 205 közel negyven évvel ezelőtt olyan modellsorozatot indított útjára, amelynek minden tagja – a 206, a 207 és most a 208 – méltónak bizonyult az egykori stílus- és kategóriateremtő modell hagyatékához. A család legújabb tagja, a 2019-ben bevezetett, második generációs 208 innovatív padlólemezének köszönhetően a belső égésű és az emissziómentes hajtástechnológiákat egyaránt kompromisszumok nélkül tudja befogadni. A B-szegmensben ezzel egyedülálló ajánlatot testesít meg, hiszen az ügyfelek ugyanazt a különleges formavilágot, magas kényelmi és biztonsági színvonalat, valamint fejlett technológiai tartalmat kaphatják meg az igényeiknek leginkább megfelelő, konvencionális benzin- és dízelmotorral, vagy előremutató, elektromos hajtáslánccal.

A versenytársak talán elhamarkodottnak vélték a Peugeot döntését, a piac azonban az első pillanattól fogva pozitívan fogadta az ötletet. A Peugeot e-208 iránti előzetes érdeklődés magasan felülmúlta a gyártó előzetes várakozásait, a 2020-ban elért eredmények pedig igazolták, hogy nem egyszeri fellángolás volt az elektromos kisautó iránti lelkesedés. A Peugeot 208 és testvérmodellje, a B-SUV szegmensben hódító Peugeot 2008 jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy 2020-ban minden tizedik Peugeot-t részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal vásároltak meg Európában. Ennél is lenyűgözőbbek voltak az arányok az év utolsó heteiben, amikor a 208-as és 2008-as modellekre leadott rendelések 14 százalékát tették ki az elektromos verziók, míg a Peugeot 3008 szabadidőjárműnél ennél is nagyobb, 27 százalék volt a plug-in hibrid változat aránya.

A jövő tehát egyértelműen elektromos a Peugeot számára – ahogy a cég márkaigazgatója fogalmazott: az elektromos járművek térnyerése hónapról hónapra, hétről hétre erősödik – és amint az akkumulátoros villanyautók egyre megfizethetőbbé, egyre praktikusabbá és egyre szélesebb körben elfogadottá válnak, úgy szorulnak ki egyes kategóriákból a belső égésű motortechnológiák.

A váltásnak elsősorban a városi közlekedésben jeleskedő modellek: a könnyű haszonjárművek, illetve a B-szegmensbe tartozó személyautók és szabadidőjárművek körében van létjogosultsága. Itt az egy nap alatt megtett jellemző távolságok megengedik, hogy egyrészt a felhasználók ne az értékes munka- vagy szabadidő terhére töltsék autójuk akkumulátorát, hanem éjszaka, otthonukban, másrészt ne kelljen extrém nagy kapacitású, ezért nehéz és drága akkumulátor-csomaggal felszerelni a járművet. Az elektromos járművek környezetbarát előnyei (a gyakorlatilag zajmentes, zéró helyi károsanyag-kibocsátással járó közlekedés lehetősége) mindenekelőtt városi sebességeknél, sűrűn lakott területeken érvényesülnek a leginkább.

A járműveinek és tevékenységeinek szénlábnyomát folyamatosan csökkenteni igyekvő Peugeot ezért logikus és előremutató döntést hozott: a 208 / 2008 modellpáros utódját valószínűleg kizárólag tisztán elektromos hajtáslánccal hozzák majd forgalomba. Noha ezen típusok érkezése csak az évtized második felében lesz aktuális, kulcsfontosságú, hogy a Peugeot már most meghozta az erre vonatkozó döntést, így ugyanis jelentősen csökkenthető a fejlesztés időigénye és költsége.

A mérnököknek ugyanis nem szükséges többféle hajtáslánc-technológiára optimalizálni a platformot – hogy csak néhány példát említsünk, kipufogórendszer hiányában feleslegessé válik a padlóalagút, így a helykínálat szempontjából előnyösebb, teljesen sík padlót alakíthatnak ki, a villanymotort mélyebbre építhetik be, a motortér helyén felszabaduló üreg pedig segédrendszerek elhelyezésére vagy kiegészítő csomagtartó kialakítására egyaránt alkalmas lehet.

Ami a 208-as alatti méretosztályt illeti, Jean-Phillipe Imparato nem sok esélyt lát annak villamosítására. „Ha egy A-szegmensbeli gépkocsit elektromos hajtással szerelünk fel, azzal átlépünk egy olyan ügyfélkörbe, amely elvárja a mobil internet-kapcsolatot, a fejlett online kapcsolódási funkciókat, és akkor még nem beszéltünk a folyamatosan szigorodó utas- és gyalogosbiztonsági technológiák iránt támasztott elvárásokról – és ehhez jönnek még hozzá az akkumulátoros hajtáslánc költségei. Ez pedig irreális mértékben megemelheti a miniautók árát.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.06
A HangZóna mai vendége Soltész Bálint rendőrségi szóvivő. ..
2025.02.06
A Volkswagen új hatékonysági mérföldkövet ért el Dél-Olaszországban, a nardói pályán: egy....
2025.02.06
Orvosi incidens történt a Lufthansa Boeing 747-8 típusú repülőgépén – írja a Bild.   ..
2025.02.06
Megkezdődik az M1-es autópálya hatsávosra bővítése Budapest és Győr között 2025 augusztusában. A....
2025.02.06
A Revuelto, az Urus SE és a Temerario díjakat kap a dizájnért, a teljesítményért és a vezetési....
2025.02.06
Lezárják a hétvégén a Lánchidat, valamint a pesti alsó rakpart Eötvös tér és a Jászai Mari tér....
2025.02.06
A tavalyi évben világszinten, Európában és Magyarországon is rekordértékesítéseket elérő Lexus a....
2025.02.06
Könnyű páncélvédettségű terepjáró bázisjárműre fejlesztett autonóm és távirányítási funkciókat a....
2025.02.06
Marihuána tartalmú elektromos dohányterméket, csaknem 1500 doboz magyar zárjegy nélküli cigarettát....
2025.02.06
Kevés tesztautót szeretett meg így a családom, mint a konnektoros hibrid Ford Kugát. A napi szinten....