Jaguar XE
Nem gyakran fordul elő, hogy a facelift során nem drágul, hanem pont, hogy csökkenti árát egy modell, most mégis ez történik a Jaguar XE-vel, amit valamilyen szinten olcsósítanak, hogy versenyképesebb maradjon a szegmensében, miközben jól láthatóan költségesebb lesz a gyártó számára a modell gyártása, hiszen mostantól mild hibrid technológiával is kiegészítik dízel hajtását. 2,0 literes Ingenium dízelmotorja így mostantól 201 lóerős lesz, tehát 23 lóerővel erősebb a kifutó elődnél, ami kizárólag az enyhehibrid hajtás rádolgozásának köszönhető.
És, hogy mit jelent az árcsökkenés? Átszámítva 11,6 millióról indít a ráncfelvarrott XE, a korábbi 13,6 millió forintos alapárral szemben az angol piacon. A mild hibrid hajtás működési elve a már jól ismert lesz: egy szíjas önindító-generátor segít a fékezés és lassítás során felszabaduló felesleges energiát visszatermelni, egy 48-voltos lítium-ion akkumulátorban eltárolni, hogy aztán induláskor a saját javára felhasználhassa. Amellett, hogy mindez csökkenti a károsanyag-kibocsátást az összehangoltabb start-stop segítségével, amely például korábban leáll lámpához guruláskor, a mild hibrid rendszer abban is segít, hogy a gázreakció valamelyest javuljon.