fejlesztőközpont
Növekvő gépjárműcsoportunk a legkorszerűbb hangárok kialakításán dolgozik a Hullavinton repülőtéren. Erősen fókuszálunk járműprojektünk előttünk álló szakaszára” – nyilatkozta Jim Rowan vezérigazgató.
A Dyson várakozása szerint valamikor 2021. körül az utakon lesz az autójuk. A cég csatlakozik több tradicionális és új konkurenséhez, belépve ezzel egy mind zsúfoltabb elektromos autógyártási versenybe. A Volkswagen, a Daimleg AG, és a General Motors egyaránt elektromos autók sorozatával jelentkezik várhatóan már a következő évtől, miközben a Tesla a Model 3-al nyomul a piacon.
Eltérően azon autógyártóktól, melyek lithium-ion elem technológiát alkalmaznak, a Dyson szilárdtest akkumulátorokat használ majd, mondván, hogy az kisebb és jóval hatékonyabb. A Toyota Motor Corp. ugyancsak ez utóbbi akkumulátoron dolgozik és e cég várakozása szerint azok 2020. elején megjelenhetnek elektromos járműveikben.
A Dyson immár egy erős, 400 fős autóipari csapattal rendelkezik, s további 300 ilyen pozíciót hoz létre, mely az autóprojekten dolgozik az Egyesült Királyságban. Mindezzel ellensúlyozná azt a kedvezőtlen folyamatot, hogy cégek sora viszi ki termelését az országból a brexit negatív hatása miatt.
Rowan szerint a Dyson bízik abban, hogy magas képzettséget igénylő munkahelyeket hoz létre angoloknak.
A Dyson először egy évvel ezelőtt körvonalazta elektromos autó terveit.
A Dyson árbevétele 40 százalékkal nőtt 2017-ben, elérte a 3,5 milliárd fontot, míg adózás előtti nyeresége 27 százalékkal, 801 millió fontra nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
Az elektromos autó gyártásától további növekedést vár a cég 2020-ra.
Fordítás: Lehőcz Rudolf