német autópiac

Milyen autókat vesznek a németek?

2021.09.07.

Az enyhe fellendülés ellenére a német autópiac még messze van a járvány előtti 2019-es eladási adatoktól, a második negyedév 24 százalékos elmaradással zárult. Az elektromos modellek viszont kilőttek és 300 százalékos növekedéssel már a német újautópiac 11 százalékát teszik ki.

 

Zöldül a piac

2020-hoz képest nézve jobb a helyzet: a második negyedév 44,2 százalékos emelkedést hozott, a márkák nagy többsége jobban teljesített. Negyedéves összevetésben enyhén nőtt a benzines modellek népszerűsége, csökkent a dízeleké és kiugróan nőtt az alternatív hajtású modellek iránti érdeklődés: 218 százalékkal több LPG autót, 233 százalékkal több CNG autót, 156 százalékkal több hibridet, 269 százalékkal több konnektoros hibridet és 358 százalékkal több villanyautót adtak el Európa legnagyobb autópiacán. A plug-in hibridek aránya eléri a 23 százalékot, a negyedév győztes zöldautója a Volkswagen e-Up, amely a Tesla Model 3-ast is megelőzte.

A környezetvédelem szempontjából nagyszerű hír, hogy júliusban - a rekordszintű állami támogatásoknak köszönhetően - átlépte az egymilliót a forgalomba helyezett villanyautók száma. Igaz, ezt a cél annak idején Angela Merkel kancellár még 2020-as teljesítéssel tűzte ki. Peter Altmaier energetikai és gazdasági miniszter a Tagesspiegel lapnak elmondta, hogy 2021 első felében több támogatást igényeltek elektromosautó-vásárlásra, mint a teljes 2020-as esztendőben, összesen 1,25 milliárd euró értékben.  A teljesen elektromos autók regisztrációja júniusban a négyszeresére nőtt a tavalyihoz képest. 33 ezer 420 új villanyautó kapott német rendszámot, azaz az összes autó 12,2 százaléka. A plug-in hibridek száma is megháromszorozódott, 31 ezer 314 ilyen autót értékesítettek, az arányuk 11,4 százalékra nőtt. A belső égésű motorral szerelt autók iránt esett a vásárlási kedv júniusban, a benzinesek az összes regisztráció 39,5 százalékét tették ki (éves szinten 5 százalékos visszaesés), a dízelautók pedig csak a 20 százalékát (a kereslet irántuk 20 százalékot zuhant). Jó hír, hogy az újonnan regisztrált autók átlagos szén-dioxid-kibocsátása 19 százalékkal 121,7 gramm/kilométerre mérséklődött.

A német autópiac egészére azonban ez a zöldülés még nincs hatással, hisz az utakon mintegy 48 millió autó közlekedik, a villanyautók terjedése más európai piacokhoz képest kifejezetten lassú - szakértők szerint azonban ez a jövőben látványosan megváltozhat.

Vezet a VW

A piaci rangsor élén nincsen változás, a Volkswagen évek óta egyeduralkodó. Érdekes, hogy a VW T-Roc megelőzte a második negyedévben a sorban a Passatot. Az első nem Volkswagen a tízes modell toplistában az Opel Corsa, amely a Skoda Octaviát is megelőzte. Meglepő, hogy a Ford Focus népszerűsége mennyire megkopott. A német vásárlóerőt jól jellemzi, hogy a Volkswagent a márkarangsorban prémium márkák követik, a Mercedest megverte az Audi, a BMW azonban mindkettőtől jól elhúzott. A Renault csak a tízedik helyre fért be, jó hajrával megelőzte a Hyundai.

Top 10 modell Németországban (2021. második negyedév)

1. Volkswagen Golf (27 776 autó)

2. Volkswagen Tiguan (17 106)

3. Volkswagen T-Roc (16 643)

4. Volkswagen Passat (15 238)

5. Opel Corsa (13 559)

6. Skoda Octavia (12 212)

7. BMW 3-as (12 105)

8. Volkswagen Up (12 040)

9. Mini (11 765)

10. Volkswagen Polo (9532)

 

Top 10 villanyautó Németországban (2021. második negyedév)

1. Volkswagen e-Up (8211 autó)

2. Tesla Model 3 (7688)

3. Volkswagen ID.3 (6964)

4. Renault Zoe (5040)

5. Volkswagen ID.4 (4433)

6. Smart Fortwo (4402)

7. Hyundai Kona (4237)

8. Skoda Enyaq (4120)

9. Opel Corsa-e (3488)

10. Fiat 500e (2996)

 

Top 10 márka Németországban (2021. második negyedév)

1. Volkswagen (145 632 autó)

2. BMW (61 956)

3. Audi (55 492)

4. Mercedes-Benz (54 313)

5. Skoda (44 174)

6. Opel (43 058)

7. Ford (35 313)

8. Seat (35 296)

9. Hyundai (27 973)

10. Renault (26 397)

 

Német autópiac megoszlása üzemanyag szerint

(2021. második negyedév)

1. Benzin 38,85 % (285 342 autó)

2. Dízel 21,27 % (156 245 autó)

3. Hibrid 16,27 % (119 501 autó)

4. Plug-in hibrid 11,64 % (85 524 autó)

5. Elektromos 11,44 % (84 022 autó)

6. LPG 0,32 % (2328 autó) 

7. CNG 0,19 % (1382 autó)

Forrás: KBA

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....