BMW Group
A BMW tulajdonában lévő Rolls-Royce és Mini márkákkal együtt a BMW AG 2,49 millió autót értékesített tavaly, 1,1 százalékkal többet az előző évinél.
A cég, prémium kategóriás versenytársaihoz hasonlóan, elsősorban a kínai piacnak köszönhette eladásai növekedését. Kínában 7,7 százalékkal, 640 ezerre növelte eladásait BMW márkájú autókból.
Pieter Nota értékesítési igazgató az eladások "csekély mértékű" további növekedését jelezte az idei évre a luxusautók iránt erősödő keresletnek köszönhetően, elsősorban Kínában és az Egyesült Államokban. Annak ellenére is, hogy a két ország közötti kereskedelmi ellentétek "nagy kihívást jelentenek" az autóértékesítések szempontjából - mondta.
A BMW i3 2013-as piaci bevezetése óta a BMW Csoport hálózatról tölthető modelljei és kiegészítő szolgáltatásai iránt ugrásszerűen megnőtt a kereslet. „Fantasztikus eredmény számunkra, hogy tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeinkkel sikerült túlteljesítenünk az év elején kitűzött, 140 000 darabos értékesítési határszámot, várakozásaink szerint 2019 végére a világ útjain közlekedő, hálózatról tölthető BMW és MINI modellek száma a félmilliót is átlépi majd. 2025-re a BMW Group minimum huszonöt tagúra bővíti fel „zöld” autói portfólióját, amelyen tizenkét négykerekű tisztán elektromos meghajtással, károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik majd” – nyilatkozta Nota.
Eladásai növekedése ellenére a vállalat tavaly nem érte be a prémium kategóriában 2,3 millió autó eladásával világelső Mercedest. A harmadik helyen a luxusautók rangsorában az Audi állt 1,8 millió autó eladásával.
Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója 2020-ra tűzte ki célul a Mercedes megelőzését a prémium kategóriás autók világpiacán.