WRC
Elképesztő izgalmakat hozott a Szardínia-rali utolsó napja, amelyen négy gyorsaságit kellett még teljesíteni. A szombat este még 27.4 másodperccel vezető Dani Sordo előnye a verseny végére mindössze 5,1 másodpercre olvadt, miközben Thierry Neuville és Sébastien Ogier elképesztően szoros csatát vívott a második helyért.
Sordo végül úgy tudott nyerni, hogy idén ez még csak a második világbajnoki futama volt. A 37 éves spanyolnak ez volt karrierje során a harmadik vb-futamgyőzelme, a legutóbbi pont Szardínián jött össze tavaly (akkor Tänak az utolsó szakaszon vesztette el a győzelmet a Toyota kormányművének meghibásodása miatt). Idén Sordo már pénteken átvette a vezetést és már nem engedte ki a kezéből, bár igen nagy volt rajta a nyomás.
„Ez a hely igazán különleges, az egész csapat erős teljesítményt nyújtott. Nem vagyok elégedett a mai tempómmal, nagy előnnyel kezdtük a vasárnapot, de nem tudtam olyan időket autózni, mint Thierry és Sébastien, ezért a végére nagyon szoros lett az állás. Ez egy hihetetlen eredmény, örülök, hogy megszereztem a második győzelmemet a Hyundai csapattal, ráadásul ugyanott, ahol az első is sikerült. Elvégeztük a feladatunkat, a csapat a segítségünkkel átvette a vezetést a gyártói világbajnokságban” – nyilatkozta vasárnap a tengerparti céldobogónál Sordo, akit azért nagyon segített a mostani versenyben a jó rajtpozíciója. Pénteken ugyanis utolsók egyikeként rajtolt a WRC-k között, ezért a többiek takarították a pályákat előtte.
Sordo mögött késhegyre menő küzdelmet folytatott a vb-címért még versenyben lévő Neuville és Ogier. Végül a Hyundai-os belga mindössze 1 másodperccel végzett a francia előtt az összetettben, mégpedig úgy, hogy a második helyet csak az utolsó szakaszon csente el a hatszoros világbajnok elől. Ogier saját bevallása szerint nem tudott volna gyorsabban menni a Toyotával, mindent kiadott magából, amit a 16-ból szerzett 6 gyorsasági győzelme is megerősít.
Elfyn Evans a negyedik helyen végzett egy perc hátrányban, de így is őrzi első helyét a világbajnoki pontversenyben, igaz, az előnye 14 pontra olvadt csapattársa, Ogier-vel szemben. Evans pénteken takarította a pályákat a többiek előtt, később pedig nem találta a ritmust a szűk és lassú murvás pályákon.
Teemu Suninen a legjobb fordosként az ötödik helyen végzett, pedig péntek délelőtt még vezette a ralit. Nem tudta tartani az élmezőny tempóját, szombaton még a kézifék meghibásodása is hátráltatta. Mögötte a hatodik helyen ért célba a tavalyi világbajnok, Ott Tänak, akit pénteken egy rejtélyes futóműprobléma lassított le, akkor 4 gyorsasági alatt 2 perc hátrányt szedett össze. Az észt végül a Power Stage megnyerésével (mindössze 0,7 másodpercet adott a második Neuville-nek) vigasztalódott, így 5 bónusz pontot szerzett. A privát Hyundai-jal induló Pierre-Louis Loubet lett a hetedik az összetettben, a fiatal francia minden bizonnyal sok tapasztalatot gyűjtött a királykategóriában.
A következő rali-világbajnoki verseny Belgiumban lesz november 19-22 között, a szezonzárót pedig egy friss bejelentés szerint Monzában rendezik majd december első hétvégéjén.
Végeredmény:
1 D. Sordo / C. del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) 2:41:37.5
2 T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +5.1
3 S. Ogier / J. Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +6.1
4 E. Evans / S. Martin (Toyota Yaris WRC) +1:02.3
5 T. Suninen / J. Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +1:33.9
6 O. Tänak / M. Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) +2:27.5
7 P. L. Loubet / V. Landais (Hyundai i20 Coupe WRC) +4:43.8
8 J. Huttunen / M. Lukka (Hyundai i20 R5) +8:41.7
9 K. Kajetanowicz / M. Szczepaniak (Škoda Fabia R5) +10:02.9
10 P. Tidemand / P. Barth (Škoda Fabia R5) +10:20.9
Gyártók világbajnoksága:
1 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 208 pont
2 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 201
3 M-Sport Ford World Rally Team 117
4 Hyundai 2C Competition 8
Egyéni világbajnokság:
1 E. Evans 111 pont
2 S. Ogier 97
3 T. Neuville 87
4 O. Tänak 83
5 K. Rovanperä 70
6 T. Suninen 44
7 E. Lappi 38
8 D. Sordo 26
9 C. Breen 25
10 S.Loeb 24