WRC
Ott Tänak előnye két nap után 25,9 másodperc a Szardínia-ralin Dani Sordo (Hyundai) előtt. Az észt versenyző péntek este még csak a harmadik volt összetettben, de szombat délelőtt a harmadik gyorsaságin már átvette a vezetést 6,4 másodperccel. A délutáni szakaszok után még közel 20 másodpercet adott az előnyéhez, köszönhetően annak, hogy hibátlanul és gyorsan vezetett, és a Yaris WRC is bírta az autógyilkos pályák megpróbáltatásait. Tänak ráadásul gumit is jól választott, délelőtt közepes és kemény, délután kemény keverékű Michelineket rakatott fel autójára.
„Remek dolog, hogy megnyertem mind a hat szakaszt, de a fő célom a verseny megnyerése, a szakaszgyőzelmek nem számítanak. Remek harcot vívtunk ma, Dani keményen nyomta, remek munkát végzett. Délután kicsit óvatosabban mentem, mert helyenként nagyon nehezek voltak a szakaszok” – nyilatkozta elégedetten Tänak a nap végén.
Sordónak és Suninennek sem volt válasza az észt lehengerlő tempójára, de mindketten jól mentek: előbbi délelőtt, utóbbi délután szerzett 3-3 második helyet, ezzel megerősítették dobogós helyezésüket. Sordo délelőtt arra panaszkodott, hogy a kemény gumikkal kipörögnek a Hyundai kerekei, Suninennek nem voltak ilyen gondjai, ő élvezte új navigátorának, a roppant tapasztalt (50 éves) Jarmo Lehtinennek a tanácsait, akivel ez az első közös versenye. Ő korábban Mikkor Hirvonennek diktált, nagy névnek számít a navigátorok között.
Elfyn Evans és Andreas Mikkelsen kemény harcot vívott a negyedik helyért. Reggel minden szakasz után változott, hogy melyikük állt előrébb, és a különbség sosem nőtt 2,6 másodperc fölé, leszámítva az utolsó gyorsaságit, amikor a norvég több időt vesztett a teljesen elkopott gumik miatt. A brit fordos végül 7,9 másodperc előnnyel zárta a napot előtte.
Kris Meeke karnyújtásnyira volt tőlük egész nap, egészen addig, amíg meg nem kellett állnia kereket cserélni az utolsó gyorsasági szakaszon. A Toyota északír versenyzője ettől visszaesett a nyolcadik helyre, ami jól jött a világbajnokságért harcoló Thierry Neuville-nek, aki feljöhetett így a hatodik helyre, de a hátránya egy perc Mikkelsen mögött. Persze ez valószínűleg nem fogja zavarni Andrea Adamo Hyundai csapatfőnököt, hogy a norvégot a belga mögé rendelje vasárnap. Neuville küszködött a gumikopással és az i20 WRC beállításaival is, és akkor sem javult a helyzet, amikor a nap közepén átállítatta az autó futóművét a szerelőkkel.
Esapekka Lappi a hetedik az egyetlen állva maradt Citroennel. Csapattársa, a hatszoros világbajnok Sébastien Ogier pénteken a jobb első, szombaton a jobb hátsó futóművet törte el a C3 WRC-n, ezért ismét nem fejezte be a napot. A legjobb 10-be még a két R5-ös Skodát hajtó pilóta, a WRC2-t vezető 18 éves Kalle Rovanperä és a rutinos Jan Kopecky fért be.
Vasárnap már csak négy szakasz és 41,9 kilométer vár a mezőnyre. Az utolsó szakaszért bónusz pontokat osztanak a legjobb öt versenyzőnek.
Az állás két nap után:
1 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
3h04m10.3s |
2 |
Dani Sordo, C.del Barrio |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
25.9s |
3 |
Teemu Suninen, M.Salminen |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
42.9s |
4 |
Elfyn Evans, S.Martin |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
1m25.4s |
5 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
1m33.3s |
6 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
2m32.4s |
7 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Citroen Total WRT |
Citroen |
2m58.3s |
8 |
Kris Meeke, S.Marshall |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
3m53.3s |
9 |
Kalle Rovanpera, J.Halttunen |
Skoda Motorsport |
Skoda |
7m24.5s |
10 |
Jan Kopecky, P.Dresler |
Skoda Motorsport |
Skoda |
7m50.6s |