gumitesztek

Talmácsi Gábor is tesztelte a Bridgestone legújabb Hypersport abroncsát

2019.04.18.

A Bridgestone, a világ legnagyobb gumiabroncs- és gumitermékgyártó vállalata bemutatta a Battlax Hypersport S22 motorabroncsot. A vállalat egy nagyszabású teszteseményt is szervezett a spanyolországi Circuito Permanente de Jerez motorsport-versenypályára, ahol Talmácsi Gábor, a MotoGP világbajnoka is próbára tette az utcai sportabroncsokat.

 

Az S22 kifejlesztését a vállalat mérnökei részéről az az elhatározás vezérelte, hogy a BattlaxHypersport-ra jellemző, száraz úton való jó tapadási képességet kiegészítsék egy hasonlóan kiváló tapadási teljesítménnyel vizesúton is. Fokozottan koncentráltak az úttal való érintkezés érzékelésére és a kanyarodásra is, ami lehetővé teszi a motorosok számára motorkerékpárjuk teljesítményének maximális megtapasztalását.

„Az S22 abroncsot a hipersport felhasználók elvárásaival összhangban fejlesztettük ki” – mondta NicoThuy, a Bridgestone EMEA Motorcycle Europe részlegének vezetője. „Ilyen könnyű kezelhetőséggel és kanyarodáskor fokozott visszajelzéssel a motorosok magabiztosanléphetnek a hipersportúj szintjére.”

A teszteredmények is szemléltetik a javulást. Ez alapján száraz úton 15%-kal gyorsabb kanyarodást és 1,2%-kal gyorsabb köridőt, vizesúton pedig 5%-kal gyorsabb köridőt mértek.

Talmácsi Gábor a tesztelők között

Talmácsi Gábor a Bridgestone meghívásából április 4-én egész nap a Circuito  deJerez motorsport-versenypálya tesztelteBattlaxHypersport S22 abroncsokat. A tapasztalatiról közösségi oldalán is beszámolt. „Elsőre azt érzem, hogy nagy kanyarsebességet lehet vele motorozni és az első gumi nagyon kellemes a kanyarbejáratoknál. Könnyen lehet vele fordulni és irányt váltani és jó visszajelzéseket ad minden ponton.” – írta az egykori versenyző a rajongói oldalán.

A végső tapadás receptje

A Bridgestone változó keverékstruktúrát épített be az abroncsba, amelynek középső része keményebb, húzó felületei lágyabbak, szélei pedig még lágyabb keverékek, ami optimális egyensúlyt biztosít a tapadás és a kanyarodás között. Ez az eredeti keverék optimalizált gyanta vegyületet tartalmaz az abroncs húzó felületén, míg a középső részben használt vegyületben 25%-kal megnöveltük a finom szilika molekulákat, ami növeli az útfelülettel való érintkezést.

A teljesítmény nagyarányú növelése nem befolyásolta hátrányosan sem az első, sem a hátsó abroncsok kopásállóságát.


 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....