fejlesztés

Szöges abroncsot mutatott be a Continental

2019.02.28.

A Continental IceContact 3 néven új szöges gumiabroncsot mutatott be, amelyet elsősorban a Skandináv és az Észak-európai országok piacira fejlesztettek. Az abroncs a legújabb TwinStud elnevezésű szöges technológiával készül, amely jelentős előrelépést jelent a téli gumiabroncsok terén.

Az IceContact 3 elődjéhez képest kilenc százalékkal jobb kezelhetőséget biztosít száraz útfelületen és hét százalékkal nagyobb a vízre felúszással szembeni ellenállása. Jeges úton való tapadása pedig három százalékkal javult az előző generációhoz képest. Azáltal, hogy a szögeket a vulkanizálás során, a gyártási szakaszban rögzítik az abroncsra, a Continental gyakorlatilag kizárta annak a lehetőségét, hogy bármelyik szög kiessen a futófelületből. A gyártás kezdeti fázisában a Continental 77 változatot tervez gyártani a 14 és 21 colos felni méretben, amelyek között lesznek SSR defekttűrő, ContiSilent és ContiSeal technológiával ellátott abroncsok is.

Az új gumiabroncs egy komoly technológiai ugrást jelent az iparág számára, a kulcs pedig az innovatív szögelési technológiában, a kifejezetten az északi tájakra jellemző rendkívül alacsony téli hőmérsékletekhez alkalmazkodó gumikeverékben és a speciális irányú mintázatban rejlik.

Az új “TwinStud” koncepcióval a Continental mérnökei két különböző formájú szöget kombináltak egy gumiabroncsban. A fejlesztés során a szögeket egy számítógépes algoritmus által meghatározott mintázat szerint helyezték el a futófelületen. A jármű haladása közben a szögpárok közül az egyiket arra tervezték, hogy kifejezetten gyorsulás és lassulás közben biztosítson tapadást, míg a másik kanyarodás közben dolgozik. Ezzel csökken a féktávolság és még pontosabb kezelést tesz lehetővé a hirtelen irányváltással járó manőverek során.

Az IceContact3 gumikeverék kifejlesztése során figyelembe vették a szögek megfelelő rögzítését is, ennek érdekében például repceolajat adtak hozzá. Ennek eredményeképpen az IceContact 3 kiemelten nagy tapadást tud elérni havas és latyakos utakon egyaránt. A blokkok között lévő széles árkok gyorsan felveszik a vizet és elvezetik az abroncs oldalai felé, ezért széles érintkezési felületet hagynak az abroncs és az aszfalt között. A fejlesztőmérnökök emellett több lamella alkalmazásával növelték a gumiabroncs havas úton történő kezelhetőségét.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....
2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..
2024.05.05
Idén a Beregi kör lett az Év kerékpárútja, a festői útvonalat és a bringatúrázás legfontosabb....
2024.05.05
Magyarország területén 2024. május 4-én 0 óra és 24 óra közötti időszakban a rendőrök 45 személyi....
2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....